Jiiihuu, Jämävitsien kaatopaikka on täällä taas!
---
- Äiti, voitko sinä syödä sähkölamppuja? kysyi pikku tyttö raitiovaunussa.
- Eihän niitä voi syödä, tyttöseni. Mistä sinä sellaisen ajatuksen olet saanut? vastasi äiti.
- Kun sinä viime yönä sanoit isälle, että sammuta lamppu, niin otan sen suuhuni!
---
Kalle toi Liisa-vaimolleen nipun ruusuja. Liisa katsoi kimppua hieman epäillen, ja kysyi:
- Tarkoittaaks tää sitä, että mä joudun oleen viikon jalat levällään?
- Eiks meillä ole mitään muuta kukkavaasia?
---
Rekkamies ajeli normaalia reittiään ja näki nunnapukuisen liftarin. Mies ajatteli tehdä päivän hyvän työn ja otti nunnan kyytiin. Kun oli pienen matkaa ajettu, nunna tokaisi:
- Kyllä teidän rekkamiesten kelpaa, te vain ajelette ja rakastelette kauniita naisia.
Ensin mies ihmetteli että mitä helvettiä, mutta päätti sitten kysyä miten olisi pienet ... Nunna vastasi, että etupuoli on pyhitetty herralle, mutta jos takapuoli kelpaa niin mikä ettei. Rekkamies suostui ja ensimmäisellä taukopaikalla ruvettiin hommiin.
Kun ajomatkaa jatkettiin, hetken kuluttua nunna sanoi taas:
- Kyllä teidän rekkamiesten kelpaa, te vain ajelette ja rakastelette kauniita naisia.
No voihan nenä, mies tuumi, ja ehdotti jälleen nunnalle. Nunnan ehtona oli edelleen vain se, että jos takapuoli kelpaa. Tottakai rekkamies suostui. Jälleen kun oltiin jonkin matkaa kuljettu, nunna virkkoi:
- Kyllä teidän rekkamiesten totta tosiaan kelpaa, kun te vain ajelette ja rakastelette kauniita naisia, meidän homojen taas täytyy keksiä erilaisia konsteja...
---
Moottoripyöräilijän vääntäessä soratietä sataaviittäkymppiä lentää satakieli suoraan häntä päin. Motoristin väistöyrityksestä huolimatta törmäys on väistämätön. Taustapeilistä hän näkee miten satakieli jää siivet holtittomasti levällään makaamaan tielle.
Motoristi pysähtyy ja palaa katsomaan lintua. Omantunnontuskissa hän nostaa linnun varovasti ylös, vie kotiinsa, hankkii häkin ja peittelee satakielen hellästi kangastilkkuun, laittaa vielä palan leipää ja astiaan raikasta vettä häkkiin odottamaan satakielen virkoamista.
Seuraavana päivänä satakieli herää, näkee häkin metallikalterit, vesikupin, leipäpalan, painaa päänsä siipiensä suojaan ja parkaisee: "Voi vittu, mä oon tappanut sen prätkäkundin!"
---
Pienessä afrikkalaiskylässä erääseen perheeseen syntyi valkoihoinen lapsi. Kylässä oli vain yksi valkoinen mies, lähetyssaarnaaja, ja niinpä perheen isä lähti oitis tämän puheille.
- Kuulkaapas, minulla on kymmenen mustaa lasta, mutta tämä yksi syntyi valkoisena. Mitäköhän tämä oikein mahtaa tarkoittaa? Olet ainoa valkoinen mies kahdensadan kilometrin säteellä! mies pauhasi.
- Älä, öh, älä tuomitse liian aikaisin, poikaseni, tämä on vain luonto, pappi koetti rauhoitella. - Katso nyt noita vuohia niityllä. Kaikki muut ovat valkoisia, mutta tuo yksi on musta. Nämä ovat luonnon ihmeitä, jotka meidän täytyy hyväksyä, ei yrittää ymmärtää!
Musta perheenisä vaikeni hetkeksi ja veti lähetyssaarnaajan hieman sivummalle.
- Hyvä on Isä, minä en puhu enää valkoisesta lapsesta... jos te ette puhu enää mustasta vuohesta.
---
Basisti kuuli kitaristilta erään tosi kovan rumpalin harjoittelevan 24/7.
Basisti oli sitten kysynyt, että mitenkäs sellanen tahtilaji soitetaan?
---
Mikä on White Metallia kuuntelevien lempisointu?
- Gsus
---
Montako muusikkoa tavitaan vaihtamaan sähkölamppu?
- Mikään määrä ei riitä. Kun siinä on lasia ja kierteitä, ne yrittävät korkata sen.
---