IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages V  « < 6 7 8  
Reply to this topicStart new topic
> Amorphis, - Keskustelua yhdestä legendaarisimmasta kotimaisesta
suffeli72
post 07 Jun 2009, 08:03
Post #176

Group: Members
From: Finland, Lahti

Skyforger pitäisi kyllä ehdottomasti ottaa settiin, vaadin kuulla sen Ankassa. Mulle taas Sky Is Mine oli aluksi levyn heikoimpien biisien joukossa, mutta nyt on yhtäkkiä alkanut kolisemaan ja kovaa.

--------------------
"I'm from where the magic is...I give you what I cannot take away with me..
Have my sunlit day and moon...
You come from where the fire is...You give me what you could not burn the last time..
One sunless day and moon..." -Tony Kakko-
Go to the top of the page

+Quote Post
Guest_Nemo__*
post 07 Jun 2009, 18:42
Post #177

Guest

En voinut vastustaa kiusausta, kuuntelin Skyforgerin ennakkoon Myspacesta. Hyvältä vaikuttaa, biisit varmaan vaativat muutaman kuuntelun ennen kuin niistä löytyy selkeitä suosikkeja, mutta levyn ostan varmasti. horns.gif

+Quote Post
Dillinger
post 08 Jun 2009, 17:32
Post #178

From: Planet Hell

Mitä enemmän Skyforgeria kuuntelen, sitä paremmalta se vaan kuulostaa. Toistamiseen totean että ehdottomasti bändin kovin rieska kyseessä, vaikka levy kyllä muistuttaakin "tavallaan" kahta edeltäjäänsä, se ei silti olen samanlainen, vaan samankaltainen levy. Harmittaa kyllä hieman tuo digipakissani esiintyvä masterointivirhe mutta ei se levy muutaman sekunnin takia pilalla ole.

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post
Linnea
post 08 Jun 2009, 17:40
Post #179

From: Finland

Tuohon digipackin virheeseen liittyen, onko se miten häiritsevä? En ollut kuullut tuosta mitään ja olin tänään vihdoin ja viimein ostamassa kyseistä versiota (opintotuki heart.gif ) niin myyjä sitten kertoi siitä ja jäi taas mietintään, että minkä version albumista haluaisin. Olisi kiva saada se lisäbiisi ja tykkään pehmeistä kansista enemmän, mutta itseni tuntien se virhe saattaa alkaa ärsyttämään turhankin paljon.

--------------------
Kyllä se jää kantaa.

+Quote Post
Dillinger
post 08 Jun 2009, 18:30
Post #180

No, itseäni virhe nyt ei ainakaan niin paljoa häiritse että olisin levyä kiikuttanut takaisin kauppaan. Kahdessa kappaleessa vain käy tosiaan niin että musiikin volyymi tosiaan laskee melkoisen alas. Nuo hiljaisemmat kohdat eivät kuitenkaan ole mitään kauhean pitkiä ja juuri sen takia asia ei minua hirveästi haittaakaan. Ja kuten Amorphiksen sivuilla on linkitettynä, ne kaksi kappaletta joissa vikaa on, saa ladattua toimivina versioina ihan ilmaiseksi Nuclear Blastin sivuilta.

Tätä kirjoittaessa kuuntelen taas Skyforgeria, ja tosiaankaan nuo hiljaiset kohdat eivät arvostustani levyä kohtaan laske.

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post
Guest_Sir Juzzi_*
post 08 Jun 2009, 19:10
Post #181

Guest

Minusta ne ovat kyllä aika häiritseviä, Skyforgerissa erityisesti kun se on niin pitkä. Kyllä se aika ikävästi häiritsee kappaleen kokonaisuutta.

+Quote Post
Linnea
post 09 Jun 2009, 19:29
Post #182

From: Finland

Niin, tuota kokonaisuuden häiriintymistä juuri pelkäsinkin. Tiedän, että se alkaisi vain häiritsemään ajan kuluessa yhä enemmän, joten ehkä on parempi hankkia se tavallinen versio. Harmi, olisin halunnut sen lisäbiisin, mutta nyt ei voi mitään. Ellei digipackista sitten ilmesty korjattua versiota. Jewelcaseja en kuitenkaan ala ostamaan.
Huomenna siis levykauppaan...

--------------------
Kyllä se jää kantaa.

+Quote Post
Guest_-Darkkis-_*
post 09 Jun 2009, 20:36
Post #183

Guest

^Muista hommata ihan Japani-versio sitten, siinä kun on toinenkin bonusbiisi nimeltään "Separated". Biisi, joka on minun mielestäni koko levyn paras (tiedän, että aika kova väittämä, mutta kuunnelkaa kyseinen biisi ensin, ennenkuin leimaatte hulluksi bang.gif ). Ihmettelen todellakin, miksi kappale ei ole alkuperäisellä levyllä? (En ole tutustunut sanoihin vielä tarkemmin, liittyykö sitten Kalevalaan vai ei?)

Kuulin tämän biisin vasta tänään ja se iski meikää munille heti ensimmäisellä kuuntelukerralla ja oikein kunnolla, auts horns.gif Miinusta: aika alussa ollut rumpukomppikohta olisi voitu jättää pois, aivan turha. Sen jälkeen levyn aloitusraidaksi. Minun mielestäni sopisi levyn tunnelmaan oikein hyvin.

Jostain syystä uskon, että Sir Juzzi ainakin pitää tästä biisistä.

This post has been edited by -Darkkis-: 09 Jun 2009, 22:32

+Quote Post
Guest_Sir Juzzi_*
post 09 Jun 2009, 22:36
Post #184

Guest

QUOTE (Linnea @ 09 Jun 2009, 19:29) *
Niin, tuota kokonaisuuden häiriintymistä juuri pelkäsinkin. Tiedän, että se alkaisi vain häiritsemään ajan kuluessa yhä enemmän, joten ehkä on parempi hankkia se tavallinen versio. Harmi, olisin halunnut sen lisäbiisin, mutta nyt ei voi mitään. Ellei digipackista sitten ilmesty korjattua versiota.

Joku muistaakseni Imperiumilla kirjoitti ostaneensa digin, jossa sitä vikaa ei ole. Eli ilmeisestikin korjattuja versioitakin on liikkeellä. Tietysti menee arpapeliksi että kumpi sieltä nyt sattuu tulemaan... Ellei korjattuun painokseen tajuta myöhemmin lisätä jotain tarraa että se on sellainen.

Nuken sivuilla oli ämppyinä tarjolla korjatut versiot. My Sunilla ei ole niin väliä kun kyse on ihan välähdyksenomaisesta volan putoamisesta, mutta Skyforgerissa tapahtuu ihan mielenkiintoisia asioita sillä kohtaa, minkä aikana volat on hiljaisella, kokonaisuuden tärväytymisen lisäksi minua henkkoht haittaa sekin. Joku oli tehnyt äänenkäsittelysoftalla analyysiä, että äänentason pudotus olisi 30 dB. Kuulostaa hurjalta, mutta niin kyllä levylläkin. Suoraan sanoen en käsitä, miten se ei voi jotakuta häiritä...

Separated löytyy, jollen aivan väärin muista, myös Silver Bride-sinkun B-puolena.

+Quote Post
Guest_-Darkkis-_*
post 09 Jun 2009, 23:14
Post #185

Guest

^Ok. Ihmettelen vain sitä, että biisistä ei ole ollut täällä juttua. No, kukaan ei ole ostanut sitä sinkkua ilmeisesti, niinkuin en minäkään.

This post has been edited by -Darkkis-: 10 Jun 2009, 00:06

+Quote Post
Dillinger
post 10 Jun 2009, 07:05
Post #186

On se single ostettu, eikä se bonusbiisi, kuten ei digipakinkaan bonusbiisi nyt mikään kovin kummallinen ole.

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post
MinnieCinnamon
post 26 Oct 2009, 08:36
Post #187

From: Tampere, Finland

Tämän jo juku kirjoittikin.
"Mitä enemmän Skyforgeria kuuntelen, sitä paremmalta se vaan kuulostaa". Mulla tämä vaihe jatkuu vieläkin. Lisänä se, että on tullut kahlattua melkein koko Amorphisin tuotanto läpi. Nyt sit vaan keikalle 18.12. Pakkahuoneelle. Ehtii vielä kerran nähdä livenä tän vuoden puolella smile.gif

--------------------
Like a Flower Crocus

I´m like a flower, Crocus is my name.
Against all odds, I show up every spring.
Through snow and cold, I break free, for you to see.
Don´t touch me yet, I´m still too weak.
Give me time, please. I grow stronger every day.
Wait a while and you will see, what has become of me.
Be patient, just think of me, and I´ll offer you my beauty, for free.

~ MinnieCinnamon ~

+Quote Post
Primrose
post 26 Oct 2009, 11:25
Post #188

From: Tampere, Finland

^Mäkin ostin liput tuonne Pakkahuoneelle..Ja kovat on kyllä odotukset. Toivottavasti soittaisivat noita Skyforgerin biisejä mahdollisimman paljon, sillä ne ovat kyllä ehdottomasti parasta Amorphista! Ja levy tosiaan vaan paranee jokaisella kuuntelukerralla..en tiedä mikä tässä levyssä iskee, mutta mun mielestä se on paras uusi levy mitä mä olen kuullut varmaan viiteen vuoteen!

--------------------
Sade lankeaa niin hyville kuin pahoillekin. Mutta pahat varastavat sateenvarjot

+Quote Post
Dillinger
post 06 Nov 2009, 16:37
Post #189

Olisi kiva tietää oikeasti jo milloin se paljon puhuttu bändin dvd tulee. On puhuttu "kaksi keikkaa ja pakolliset oheissählingit" sisältävästä paketista ja materiaalia on kuulemma tallessa "tuhansia tunteja".

Iloisempiin uutisiin kuuluu se että sain sitten vaihdettua sen viallisen Skyforgerin uuteen, vaikka ensin ajattelin etten viitsi sitä tehdä. Kuitenkin nyt kun tuo Äx on tuossa ihan vieressä, kiikutin digin ja kuitin kauppaan, ja sain samantien (tietysti) ilmaisen toimvan version tilalle.

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post
Sysimyyrä
post 06 Nov 2009, 19:24
Post #190

From: JKL, Finland

^No todellakin olisi. Ensi talvesta / keväästähän jossain vaiheessa puhuttiin ja muistelisin, että viime kesän keikkojakin oli tarkoitus kuvailla, mutta nyt hankkeesta ei tietääkseni ole kuulunut hetkeen mitään.

Amorphis on muuten ehdolla Teosto-palkinnon saajaksi (klik). Toivon kovasti, että saavat tuon. Olisivat sen ansainneet.

Viikon päästä sitten keikalle. Hieman oon kyllä kateellinen seinäjokelaisille, kun siellä taitaa olla Amorphiksen lämppärinä Swallow the Sun. Pöh. Miksei täällä oo koskaan mitään (noin) kivaa...

--------------------
"On vaikeaa olla rohkea", sanoi Nasu vähän niiskuttaen, "kun on vain Hyvin Pieni Eläin."

Perspektiiviä. Perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti. (Erlend Loe)

+Quote Post
Dillinger
post 07 Nov 2009, 17:25
Post #191

QUOTE (Sysimyyrä @ 06 Nov 2009, 20:24) *
Ensi talvesta / keväästähän jossain vaiheessa puhuttiin

Ja tuo pvm on siirtynyt ainakin kahdesti. Toisaalta, jos ja kun "matskua" on tosiaan se monta sataa tuntia, niin ei se ole mikään helppo nakki päättää että mitä itse levylle "päästetään". Itse olen bändiltä saanut mailin jossa dvd kuvailtiin "ikuisuusprojektiksi" johon on tosiaan "n. tuhat tuntia nauhaa olemassa". Mutta jos se 2 keikkaa+sählingit sisältävä paketti tulee, olen itse tyytyväinen. Voin vielä kysellä bändiltä itseltään "missä mennään".

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post
Sysimyyrä
post 08 Nov 2009, 18:55
Post #192

From: JKL, Finland

Tuon haastiksen perusteella vaikuttaa, että kyllä se dvd ensi vuonna tulee. Julkaisu on "quite sure", Esaa lainatakseni. Meinaavat kuvailla jonkin marraskuun keikan Suomessa.

--------------------
"On vaikeaa olla rohkea", sanoi Nasu vähän niiskuttaen, "kun on vain Hyvin Pieni Eläin."

Perspektiiviä. Perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti. (Erlend Loe)

+Quote Post
Dillinger
post 08 Nov 2009, 22:46
Post #193

Juu, sain juuri s-postia jossa bändin taustahahmo kertoi että varmasti tulee ensi vuonne se dvd:)

--------------------
To lip us cut hose soon.
Rice cousin kiss sunny.

+Quote Post

8 Pages V  « < 6 7 8
Reply to this topicStart new topic

Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2009 - 05:41