IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

42 Pages V  « < 40 41 42  
Reply to this topicStart new topic
> Elokuvat 2.0
Guest_Epe Li_*
post 27 Jul 2009, 20:54
Post #1026

Guest

Sain tänään kipeänä ollessani katsottua viimein Muiden Elämän toiseen kertaan. Ensimmäinen kerta oli leffateatterissa saksan ryhmän kanssa, ja leffa ylitti (olemattomat) odotukset täydellisesti. Kertoo ajasta DDR:ssä muutamaa vuotta ennen muurin murtumista, kun isoveli todellakin valvoi. Eräs Stasin mies laitetaan salakuuntelemaan epäilyttävänä pidettyä näytelmäkirjailijaa, ja enempää en ehkä viitsikään juonesta spoilata. Inhoan spoilaamista itse niin paljon. tongue2.gif Se sanottakoon, että suurin osa koulukavereista piti elokuvaa aika tylsänä, ainakin ensimmäistä puolikasta. (Kesto on himpun yli 2 tuntia.) Itse sanoisin, että kyllä tässä ensimmäisenkin tunnin aikana tapahtuu, ja ennen kaikkea, jännite säilyy kaiken aikaa. Elokuvateatterissa koulukaverien keskellä oli hivenen noloa alkaa itkeä, mutta outoa kyllä, nyt toista kertaa katsoessa, itketti vielä enemmän. On lievästi sanottuna koskettava, mutta enpä kutsuisi vähääkään siirappiseksi. Suosittelen. heart.gif

This post has been edited by Epe Li: 27 Jul 2009, 20:55
Go to the top of the page

+Quote Post
Guest_-Darkkis-_*
post 28 Jul 2009, 20:12
Post #1027

Guest

Ralliraita. Älkää missään nimessä tuhlatko tuntia ja kahtakymmentä minuuttia elämästänne. En muista milloin olen nähnyt paskempaa filmiä. Pölönen tekee muutenkin suurimmaksi osaksi täyttä kuraa, mutta tämä leffa oli kyllä jotain raivostuttavan paskaa angry.gif Jos Pölönen jostain syystä halusi tehdä tarkoituksellisesti surkean leffan (parodian?), hän epäonnistui siinäkin täydellisesti. Alkoi suunnattomasti vituttamaan se, että tällaiseen tuhlataan rahaa. Uskon, että jopa näyttelijät häpeävät osallistuneensa tällaiseen, puhumattakaan sponsoreista ym. Medianomipuolella teimme parempia lyhytleffoja jo toisella luokalla, vaikka meillä ei ollut pahemmin käsitystä vielä tarinankerronnasta ja draamankaaresta. Ja Pölönen menee "mustan kautta" lol.gif

Lopeta Pölönen jo toisten rahojen tuhlaaminen surkeaan roskaan ja ala pyörittämään kiviä. Se on sinulle paljon parempi homma kuin pelleily elokuva-alalla. Vitutti tuhlata näinkin monta kirjainta kertoakseni kuinka paska leffa on! Mrrrrrr!

This post has been edited by -Darkkis-: 28 Jul 2009, 20:24

+Quote Post
The Enigma
post 08 Aug 2009, 18:25
Post #1028

Group: Members

Dolan's Cadillac. Ei mikään elokuvataiteen riemuvoitto, mutta niille jotka pitivät Stephen Kingin alkuperäisestä nyrjähtäneestä novellista tämä on aivan kelvollinen katsottava. Ei spoilereita tulossa tänne minulta, tarina kertoo miehestä joka viimein keksii erittäin soveliaan mutta epätavallisen keinon kostaa vaimonsa murha voittamattomalta vaikuttavalle Las Vegasilaiselle gangsterille.

--------------------
I studied silence to learn the music
I joined the sinful to regain innocence

+Quote Post
Cay
post 08 Sep 2009, 10:11
Post #1029

From: Tampere, Finland

Olen totaalisesti koukussa Final Fantasy VII Advent Children -elokuvaan. Peliä olen pelaamassa vasta ensimmäistä kertaa läpi, joten olen osan elokuvasta ihan kujalla, että mitä tapahtuu ja miksi tapahtuu. Eipä ole kuitenkaan haitannut, sillä leffa tarjoaa sekä silmä- että korvakarkkia ainakin itselleni. Onhan se Cloud omalla tavallaan ihan söpö tapaus. ^^

--------------------
Out of sight, out of time, away from all lies

- Vapaasti käytettäviä avatareja -

+Quote Post
Peetu
post 08 Sep 2009, 18:36
Post #1030

From: Oulu

District 9. "You are not welcome here. "
En yhtään ihmettele leffan keskiarvosanaa 8.6/10 IMDB:ssa. Todella hyvä leffa. Vähän erilainen "alien"-elokuva.
Spoiler: Click here to show
Leffa ei ole kauhua tippaakaan, vaikka niin voisi olettaa. Se tehtiin jenkkien mittasuhteiden mukaan taskurahalla. Kyllä sen välillä näkee esimerkiksi alieneiden animaatioissa ja niiden viimestelyissä, mutta se ei häiritse leffan fiilistä yhtään. Kuitenkin kaikki on tehty budjettiin nähden todella hyvin. Ja onko se ihme kun päätuottajana on herra nimeltään Peter Jackson ja tuotantotiiminä WETA Workshop blink2.gif

Pitkästä aikaa leffa, joka yllätti hyvällä tavalla smile.gif Damn! Mie tykkäsin!

This post has been edited by Peetu: 08 Sep 2009, 18:45

--------------------
"The man in black fled across the desert and the gunslinger followed."

"You'll Never Walk Alone"

+Quote Post
Mr. Torture
post 09 Sep 2009, 11:25
Post #1031

From: Imatra, Finland

^^Itse jouduin penskana katsomaan koko ajan kun veli pelasi tuota FF7 pleikkari ykkösellä, joten tiedän pelin kulun aika hyvin, vaikka en ole koskaan sitä itse pelannut. Leffahan on tosiaan hyvä ja näyttävä.

Olen käynyt viime aikoina katsomassa noita uutuus-elokuvia.

Public Enemies - Hyvä leffa. Käsivaralta kuvaaminen oivallinen ratkaisu. Johnny Depp loistaa, kuin myös Christian Bale. Tarina on mukaansatempaava ja kiinnostava. Lopetus erinomainen. 9/10.
District 9 - Uskomaton. 2000-luvun ehkäpä paras sci-fi leffa, ja yksi parhaista ikinä. Mukava uusi näkökulma alieneihin. Plussaa myös "etelä-afrikkamaisuus". Miinusta tulee liiasta splätteröinnistä lopussa. 9/10.
Inglourious Basterds - Kunniottomat paskiaiset - Turhahko, mutta tyylitajullisesti hieno elokuva. Tarantino osaa kyllä. Dialogissa on ideaa, mutta se myös puuduttaa välillä. Tämä on ehkä hiukan ylipitkä leffa. 8/10.

--------------------
What now lonely man who's standing
In the shadows of the streets
You're left alone with no helpin' hand beside you
You hide from the daylight living in darkness
You got no friends you can trust nobody
Except for yourself...

+Quote Post
Ilman nimeä
post 16 Sep 2009, 13:52
Post #1032

From: U.S.

Public Enemies- Enole nähnyt, että yksi vielä mutta aion varmista se nyt!

--------------------
"That devil of a fellow," he muttered, shaking his head. "I said at the time he would create a sensation here,
and I measure his effect by an infallible thermometer. My mother has noticed him, and he must therefore, preforce, be remarkable."

+Quote Post
Paha Koljo
post 03 Oct 2009, 23:11
Post #1033

From: Pirkkala, Suomenmaa.

En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, enkä jaksa koko topsaa läpi kahlata.
Mutta kuitenkin.
Ei pitäisi koskaan aliarvioida alelaarista löytyneitä leffoja. Anttilasta ostin 300 -elokuvan hintaan 5,99 € ajatellen, että se on semmoinen, jonka toki on halunnut (lähinnä "this is SPARTA!" kohtauksen vuoksi) ilmestymisestään lähtien nähdä, mutta joka jää levyhyllyyn yhden (1) katselukerran jälkeen arvosanalla "ihan hyvä".
Olinpa väärässä. Se oli aivan loistava (tosin, näin muutaman kappaleen herkullista suomalaista Sandels -olutta nauttineena, tulee aina vähän ylireagoitua). Vaikka se on periaatteessa yli-maskuliininen väkivalta-sota-leffa, siinä oli jotain hyvin erilaista verrattuna moneen muuhun kaltaiseensa. Se oli vangitseva. Epäilenpä, että aion kyseisen 111-minuuttisen viettää jokusen kerran uudestaankin.
Ei se ihan Taru sormusten herrasta -trilogian rinnalle nouse, mutta Troija ja Gladiaattori saavat varteenotettavan haastajan.

--------------------
The Patron Saint Of Heartache

Lentäköön vielä liepeillä taivaan
Lentäköön kauas povesta maan
Kulkekoon laulaen untensa laivaan
Laulaen kohti loppuaan

+Quote Post
Nuunuu
post 04 Oct 2009, 10:28
Post #1034

From: Kouvola

Katsoinpa tuossa päivänä eräänä Quills - Syntiset säkeet. Odotin sen olevan kertomus markiisi de Saden elämästä, mutta se olikin vain löyhästi hänen mielisairaala-aikoihin ja todellisiin ihmisiin kytkeytyvä fiktiivinen tarina. Kyllähän tuon katsoi. Ostin sen, koska olen heikkona menneille vuosisadoille sijoittuviin elokuviin. Niiden ei sinänsä tarvitse kertoa oikeista historian tapahtumista, mutta olisi edes mukaansatempaava tarina tai tyydyttäisi pukuhistorian nälkääni - Quills ei onnistunut kummassakaan. Ei suinkaan pohjanoteeraus, mutta olen nähnyt parempiakin.

This post has been edited by Nuunuu: 04 Oct 2009, 10:29

--------------------
"If you enter this world knowing you are loved and
you leave this world knowing the same, then everything
that happens in between can be dealt with."
— Michael Jackson, 1958
2009

+Quote Post
Peetu
post 09 Oct 2009, 18:24
Post #1035

Katsoin eilen leffan nimeltään The Boat That Rocked (Pirate Radio)

Ei ollut yllätys, että elokuva "rokkasi" yhtä hyvin kuin nimensä, britit ne vain osaa. Täysin harmiton leffa, joka sopii oikeastaan joka tilanteeseen. Ei mitään suurta draamaa eikä tarinaa, mutta toimii silti. Loistavaa musiikkia koko leffan verran. En tiedä onko tehty soundtrackia, mutta jos on, niin siinä täytyy olla ainakin 3 cd:a blink2.gif Todellakin hyvän mielen nostattaja eli jos oikein masentaa, katso ihmeessä tämä leffa.

--------------------

+Quote Post
Fairytaler
post 31 Oct 2009, 17:24
Post #1036

From: Finland

Tsekkasin äsken nyt vihdoin ja viimein sen tuoreimman Harry Potterin, eli Puoliverisen Prinssin. Itse pidin ko. leffasta aika lailla, vaikka olinkin alussa vähän pihalla kun en ole katsonut sitä edellistä leffaa muistaakseni. Eli yksi leffa on jäänyt väliin, mutta eipä tuo haitannut ainakaan kovin paljoa, koska pääsin leffan 'sisään' nopeasti. Toimintaa ainakin tässä leffassa riitti. Suosittelen tätä teille muillekin. smile.gif

--------------------
I'm the one hiding under your bed, teeth ground sharp and eyes glowing red.

+Quote Post
alwahla
post 31 Oct 2009, 20:04
Post #1037

From: Finland

"Löydettyäni" youkun olen tähän mennessä katsastanut noin 40 filmiä. Äsken tuli katsottua "Voi veljet, missä lienet?". Vallan mainio filmi, erityisesti George Clooney oli tosi hyvä.
Tällä hetkellä aloin katsomaan The Gamea. Olen nähnyt ainoastaan viimeiset 10 minuuttia ko. leffasta joskus neljä vuotta sitten, ja aion nyt katsoa koko filkan.

--------------------
It´s such a fine day today, we can see many people disporting themselves in the park.

"Tuisku ja Abreu"
"Yhteiskiertue tarjoaa silmänruokaa kaikille hennon naisellisuuden ystäville, ja lisäksi konserteissa esiintyy myös viehättävä Anna Abreu." 18/09 City-lehden Kuuma lista

+Quote Post
Peetu
post 02 Nov 2009, 23:28
Post #1038

QUOTE (alwahla @ 31 Oct 2009, 21:04) *
"Löydettyäni" youkun olen tähän mennessä katsastanut noin 40 filmiä. Äsken tuli katsottua "Voi veljet, missä lienet?". Vallan mainio filmi, erityisesti George Clooney oli tosi hyvä.
Tällä hetkellä aloin katsomaan The Gamea. Olen nähnyt ainoastaan viimeiset 10 minuuttia ko. leffasta joskus neljä vuotta sitten, ja aion nyt katsoa koko filkan.

Heh, onko järkeä katsoa viimeiset 10 minuuttia jostain leffasta? Ainakin itse aikoinaan katsellessani teeveetä vaihdoin kanavaa saman tien jos menossa oli leffa, jota en ollut itse nähnyt. The Game on hieno leffa, mutta jos on nähnyt viimeiset 10 minuuttia, ei se yllätä enää samalla tavalla. Sama kun lukisi kirjasta ensin lopun ja sitten alkaisi lukemaan taas alusta. Älä ihmeessä katso enää minkään leffan loppuja lol.gif

--------------------

+Quote Post
Evenfall
post 02 Nov 2009, 23:32
Post #1039

From: Fangorn

^Juuri tuo minua harmittaa Shawshank Redemptionin kohdalla. Satuin joskus kävelemään paikalle juuri kun tuli leffan loppuratkaisu kun muut perheenjäsenet sitä katsoivat. Ja nyt se sitten onkin piirtynyt muistiini ja ei ole niin kovasti houkutellut katsoa elokuvaa ihan kokonaan. On se leffat jotka pitää nähdä -listallani, mutta into ei ole ihan niin kova kuin se olisi voinut olla ilman tuota tapausta. huh2.gif

--------------------
Bouncy Fanette. HEP HEP.

Safely away from the world
In a dream, timeless domain
A child, dreamy eyed,
Mother's mirror, father's pride

I wish I could come back to you
Once again feel the rain
Falling inside me
Cleaning all that I've become

+Quote Post
Peetu
post 02 Nov 2009, 23:50
Post #1040

^Miksi et mennyt vaikka vessahädälle siksi aikaa? lol.gif No joo, ymmärrän tuon juuri-sanan, harmi juttu. Vaan se leffa kannattaa katsoa silti alusta saakka, se on todella hieno. Jos et ole nähnyt The Green Mile-leffaa, suosittelen sitäkin, molemmat ovat S.Kingin parhaimpia filmasitointeja ja liittyvät samaan miljööseen.

Vaan loistavat leffat tulee hommattua itselleen jälkeenpäin ja niitä on tullut katsottua useampaan kertaan vuosien varrella. Vaikka sen loppuratkaisun tietää, loistava leffa pitää otteessaan kerta toisensa jälkeen, samaan tyyliin kuin loistava musiikki. Kunhan niitä kumpaakaan ei kuluta loppuun jatkuvalla toistolla, vaan väliin tulee sopiva tauko smile.gif

--------------------

+Quote Post
Rhapsody
post 16 Nov 2009, 11:51
Post #1041

From: Lappeenranta

Tulipas viikonloppuna katsottua muutama huono leffa:
Matrubhoomi: A Nation Without Women
Tuli Teemalta joku aika sitten ja nyt sitten sain aikaiseksi katsastaa. Kovin oli lehdissä kehuttu, mutta ei tehnyt minuun vaikutusta. Olevinaan kantaaottava elokuva siitä miten Intiassa surmataan tyttölapsia, mutta tämä meni kyllä ihan mauttomuuden puolelle. Jos tähtiä jakaisin, niin korkeintaan 2 saisi.

Quantum of Solace
Ei nämä uudet Bondit iske sitten yhtään. Tässä ei ollut mitään hyvää: juonesta ei saanut kiinni, pääpahis oli mitäänsanomaton, näyttelijät huonoja, tehosteita liikaa, toimintakohtaukset huonosti tehtyjä ja sitten vielä leffa oli suoraan jatkoa edelliselle Craigin Bondille. Kaikki vanhat Bond-leffojen elementit on hylätty jo ajat sitten eikä James Bondissa ole enää mitään, mikä erottaisi hänet muista toimintahepuista.

Twilight
Eipä jäänyt epäselväksi mikä on tämän elokuvan kohderyhmä - ja minä en kuulu siihen. Ihan hienon näköinen elokuva, mutta näyttelijät nyt oli mitä oli ja koska itselleni vampyyri on yhtä kuin Christopher Lee ( smile.gif ), niin en oikein jaksanut innostua niistä hyppelyistä ja seinille paiskomisista. Hyvin taitaa kuitenkin toimia kohdeyleisönsä silmissä, niin eihän tässä niin suuresti vikaan ole menty.

--------------------
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig." -The Good, the Bad and the Ugly-

+Quote Post
Primrose
post 16 Nov 2009, 14:23
Post #1042

From: Tampere, Finland

Minäkin olen vihdoin itseäni sivistänyt katsomalla Shawshank Redemptionin...Ja täytyy kyllä sanoa, että en yhtään ihmettele, että ko flikka on tällä hetkellä ainakin IMDB:n top 200-listan ykkönen. Aivan mahtava leffa... Tosin mielestäni tuo leffa on niin hyvä, ettei paljoa haittaa jos tietää sen loppuratkaisun.. Itse olen kyllä niin hajamielinen, että unohdan about kaikki leffat niin nopeasti, että voin hyvinkin katsoa vuoden päästä saman leffan uudestaan ilman, että tulee sellaista "nyt se tekee sitä ja tätä.."-fiilistä leffan aikana, kun en oikeasti muista mitä tapahtuu.. grin.gif Riippuu tietysti hyvin paljon leffasta, että unohtaako sen, vai miten hyvin se jää muistiin.

Yleisesti voisin kuitenkin sanoa, että jos leffa on oikeasti sellainen että ei voi enää katsoa jos tietää loppuratkaisun, niin ei voi olla kovin hyvä leffa kyseessä.. Eihän se silloin kestä muutenkaan uusintakatselukertoja.. huh2.gif Esim. joku Salasana Swordfish ei edes auennut mulle ensimmäisellä katselukerralla, kun sen loppuratkaisu oli niin yllättävä.

--------------------
Sade lankeaa niin hyville kuin pahoillekin. Mutta pahat varastavat sateenvarjot

+Quote Post
Peetu
post 16 Nov 2009, 15:47
Post #1043

^Kyse olikin lähinnä siitä, että kun katsoo ensimmäisen kerran jonkin leffan, mielummin sitä ei tiedä loppuratkaisusta mitään. Muuten se on tosiaan kuin lukisi kirjasta ensin lopun.

--------------------

+Quote Post

42 Pages V  « < 40 41 42
Reply to this topicStart new topic

Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2009 - 11:25