Jump to content

Triviaalit kysymykset ja kommentit

• Please log in to reply
1213 replies to this topic

#51 Guest_Night82_*

Guest_Night82_*
  • Guest

Posted 10 January 2008 - 08:17 AM

Kuinka monella täällä on toi Wishmasterin kultalevyversio? Meinaan, kun löysin sellaisen yhdestä kaupasta ja siitä sanottiin, että se on maailmanlaajuisesti rajoitettu 2000 kappaleeseen. Onko se kuinka hieno? Ja muita mielipiteitä siitä. Jos se tosiaan on noin pieneen määrään rajoitettu, niin kyllähän se sitten täytyy hommata kai.. :D

#52 The Enigma

The Enigma
  • Members
  • 3,015 posts
  • Interests:Good music = metal, rock, classic. <br>Computers, web design, Photoshop. <br>Good books = classics, old sci-fi.

Posted 10 January 2008 - 11:21 AM

Mitäs syntikoita Tuomas nykyään käyttää? Vielä Tarja aikana palveli N364, Karma ja Triton, mutta eipä taida noista olla enään ainakaan N364:sta.

Sen tiedän että Korg Oasys hänellä oli ainakin studiossa (ja itseasiassa hommasi sellaisen ensimmäisenä Suomessa), mutta mitäs nykyään on livenä? Nightblogista paljastuisi että ainakin TR:ää löytyy, ehkäpä kaksin kappalein?

Löytyi 18 marraskuuta Worchesterissa tehty, mutta vasta viikko sitten julkaistu USAProgMusic'in haastattelu jossa kanttori itse kertoo uusista työkaluistaan:

USAProgMusic: Koskettimista puheen ollen... millaista laitteistoa käytyät tällä kiertueella?

Tuomas: Se muuttui aika paljon tälle kiertueelle. Nyt kaikki on sämpleinä, meillä on kaksi Macia ja kaikki soundit tulevat niistä. Itse soitan kahdella Korg Tritonilla ja yhdellä Korg Karmalla.

USAProgMusic: Haha... melkein odotin sinun sanovan Korg Oasys tässä kohtaa.

Tuomas: Oikeastaan ajan kaikki Oasysin soundit Maceista Tritoneihin. En edes oikein tiedä kuinka se kaikki toimii, jätän sen kosketinteknikon huoleksi. Oasys on paras kiippari jota olen koskaan soittanut. Minulla on sellainen kotona, mutta se on liian painava kuljetettavaksi kiertueilla. Siksi vain sämpläsimme sen soundit.

I studied silence to learn the music
I joined the sinful to regain innocence

#53 Stargazers88

Stargazers88
  • Members
  • 617 posts

Posted 11 January 2008 - 03:51 PM

Hei Jarmo!

Ajattelin nyt täällä kysyä tällaista asiaa, kun tuolla Nightwish-shopissa on edelleenkin ilmeisesti melko kiireistä. Olen sinnekin jossain vaiheessa kysymykseni laittanut, mutta vastausta saa varmaan odotella...

Eli jos sattuisit tietämään, onko NW-shoppiin tulossa Scandinavian kiertueen kiertuepaitoja. Eli siis tuo paita, jossa on Suomen keikat Hesaa lukuunottamatta. Olin Joensuussa ja Tampereella kentällä eikä sieltä edestä tietenkään lähdetä ostamaan yhtään mitään kuin vasta keikan jälkeen, jolloin paidat oli tietenkin loppu. Tampereella eräs myyjä siinä paitamyynnissä sanoi, että paitoja olisi tulossa nettiin myös. Oletan, että tarkoitti NW-shoppia, mutta ei siinä sitten tullut sen kummemmin kyseltyä. On kyllä harmittanut tosi paljon, ettei tuota paitaa saanut ja olisi kiva tietää jäikö paitoja ylipäätään ollenkaan jäljelle. Uskon, että on muitakin, jotka ovat jääneet ilman paitaa ja sen ehkä haluaisivat.

Olin myös hieman pettynyt siihen, ettei Hesan keikalle oltu tehty ollenkaan kiertue/keikkapaitaa, mutta ihan ymmärrettävää sinänsä. Se minua ei enää niin kovasti harmita, ainakaan jos tuon joulukuun keikkojen paidan jostain saisi :/

Kiitos jos jaksoit lukea tämän, jos ylipäätään tätä topicia luet :)
"Search for beauty, find your shore
Try to save them all, bleed no more"

Hep Hep!

#54 Guest_Aníron_*

Guest_Aníron_*
  • Guest

Posted 11 January 2008 - 09:20 PM

Miten minä aivan muistaisin, että Hartwall 2005' -keikasta olisi sanottu, että siellä bändi soitti biisin nimeltä End of an Era. Olenko minä nyt taas tarinoinut omiani? Vai annettiinko jo silloin välittömästi tieto, että sen niminen DVD-julkaisu olisi tulossa (ja olisin vain ajan myötä sekoittanut piuhat toisiinsa)?

#55 Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 5,643 posts

Posted 11 January 2008 - 09:22 PM

Tuon nimistä biisiä ei ole eikä olla soitettu.
Tämä ikuisesti pelätty loppu meitä lähestyy. Taivaalta sataa verta ja susi meidän jumalamme syöä. Ei kukaan säästy kuolemalta. Ikuisen kaaoksen valta. Tämä on viimeinen yö.

#56 Guest_Aníron_*

Guest_Aníron_*
  • Guest

Posted 11 January 2008 - 09:31 PM

Nääh, sitten minulla on joko skitsofrenia, dementia tai sitten vain muistissa jyllää vilkas mielikuvitus. Ja olin vielä ihan varma! :I

#57 Sara Sofia

Sara Sofia
  • Members
  • 293 posts
  • Interests:Music in it`s different forms, concerts, sport, movies and literature (especially horror books and movies).

Posted 11 January 2008 - 09:37 PM

Hei Jarmo!

Ajattelin nyt täällä kysyä tällaista asiaa, kun tuolla Nightwish-shopissa on edelleenkin ilmeisesti melko kiireistä. Olen sinnekin jossain vaiheessa kysymykseni laittanut, mutta vastausta saa varmaan odotella...

Eli jos sattuisit tietämään, onko NW-shoppiin tulossa Scandinavian kiertueen kiertuepaitoja. Eli siis tuo paita, jossa on Suomen keikat Hesaa lukuunottamatta. Olin Joensuussa ja Tampereella kentällä eikä sieltä edestä tietenkään lähdetä ostamaan yhtään mitään kuin vasta keikan jälkeen, jolloin paidat oli tietenkin loppu. Tampereella eräs myyjä siinä paitamyynnissä sanoi, että paitoja olisi tulossa nettiin myös. Oletan, että tarkoitti NW-shoppia, mutta ei siinä sitten tullut sen kummemmin kyseltyä. On kyllä harmittanut tosi paljon, ettei tuota paitaa saanut ja olisi kiva tietää jäikö paitoja ylipäätään ollenkaan jäljelle. Uskon, että on muitakin, jotka ovat jääneet ilman paitaa ja sen ehkä haluaisivat.

Olin myös hieman pettynyt siihen, ettei Hesan keikalle oltu tehty ollenkaan kiertue/keikkapaitaa, mutta ihan ymmärrettävää sinänsä. Se minua ei enää niin kovasti harmita, ainakaan jos tuon joulukuun keikkojen paidan jostain saisi :/

Kiitos jos jaksoit lukea tämän, jos ylipäätään tätä topicia luet :)

Komppaan Stargazersia eli minua myös kiinnostaisi suuresti tuo kiertuepaita, jos se vain jostain on mahdollista saada. Olin itse Helsingin keikalla eikä sitä siis sieltäkään saanut, joten olisin todella kiitollinen vastauksesta minäkin ja paidan toki haluaisin! :)
"This is who I am, escapist - paradise seeker"

Personal photo by Curtney

#58 janne7

janne7
  • Members
  • 386 posts

Posted 11 January 2008 - 09:38 PM

Niin minullakin meni aina ennen Once ja Nemo sekaisin, mutta ei se oo yhtään ihmeellistä menihän Jukallakin siinä DVD dokumentissa Century child ja Bless the child sekaisin.

#59 Cay

Cay
  • Members
  • 1,477 posts
  • Interests:- Nightwish<br />- Dogs (Finnish Lapphund)<br />- Taekwon-Do (1. Dan black belt)<br />- Writing short stories<br />- Random reading

Posted 11 January 2008 - 10:11 PM

Milloin Oncen nuottikirja julkaistiin? Mietiskelen vain, että mahtaakohan DPP:stä tulla samanmoinen.
Out of sight, out of time, away from all lies

- Vapaasti käytettäviä avatareja -

#60 Hassu

Hassu
  • Members
  • 190 posts

Posted 12 January 2008 - 12:05 PM

Hei Jarmo!

Jep, olisi tosi mahtavaa saada kiertuepaita muistoksi. :)
Oulussa paitoja taisi olla, mutta jäljellä olevat alkoivat muistaakseni koosta XL, mikä on meikäläiselle "hieman" liian suuri koko.

#61 sulovalo

sulovalo
  • Members
  • 484 posts
  • Interests:Music, Photograph, History, Sound Electronics.

Posted 12 January 2008 - 12:24 PM

Oulussa paitoja taisi olla, mutta jäljellä olevat alkoivat muistaakseni koosta XL, mikä on meikäläiselle "hieman" liian suuri koko.

Sulo ei ole ihan teini enää :D
Täytyy hommailla kanssa NW paitaa päälle kevään kesän rientoihin, mutta ongelmani on päinvastainen. Koko on oltava XXL/XXXL. Jos Ewoa käytettiin sapluunana eikä Jukkaa, uskon paidan mahtuvan päälleni, tosin kevät on taas laihdutuksen aikaa. :lol: . Mulla ei ota tuosta mahasta niinkään, mutta noita käsivarsia ja hartioita ei sullota ihan lasten vaatteisiin...kauluspaita on kokoa 47 ...sama kun saappaan, pusakka 58. :D
Tiedän vain sen, etten tiedä mitään. (Sokrates)

#62 Guest_firebird_*

Guest_firebird_*
  • Guest

Posted 12 January 2008 - 03:19 PM

ne myyjäthän oli emp:n , ootteko kyselleet suoraan sieltä? yhteystiedothan löytyy heidän sivustolta.

#63 Stargazers88

Stargazers88
  • Members
  • 617 posts

Posted 12 January 2008 - 08:14 PM

ne myyjäthän oli emp:n , ootteko kyselleet suoraan sieltä? yhteystiedothan löytyy heidän sivustolta.

Ai oli? Tampereella ainakii oli jotkut EMP kojut siin eriksee mis oli joku kisa kai.. Mut en sit tiiä oisko ne paitamyynnitkii yms. ollu EMP:n :o

Hep Hep!

#64 Guest_Night82_*

Guest_Night82_*
  • Guest

Posted 12 January 2008 - 09:07 PM

No ei näytä olevan kellään. No ei se mitään. Eipähän ole kiirettä sitä levyä juuri ostaa sitten. Tavallinen versiohan kun kerran löytyy jo

#65 Guest_Anotherstargazer_*

Guest_Anotherstargazer_*
  • Guest

Posted 13 January 2008 - 06:25 PM

Kaikkea sitä löytää...
Haluaisikohan joku kertoa tietämättömälle mikä tämä on???
Kuulostaa mielenkiintoiselta vaikka yleensä suuresti ärsyynnyn noista myöhemmin julkaistavista versioista joilla minunlaisiani hölmöjä yritetään rahastaa :p

EDIT: Anteeksi...älysinpä selailla tuota DPP topikkia ja eiköhän sieltä vastaus löytynytkin. Heh.

Edited by Anotherstargazer, 13 January 2008 - 06:34 PM.

#66 Shadee

Shadee
  • Members
  • 1,142 posts

Posted 13 January 2008 - 06:33 PM

^ Dark Passion Play-topiicissa kysyttiin tuota samaa, eli:

Siinä on DPP-CD ja BBB-DVD.

nuclearblasteirahasta.com

Vähän minuakin kyllä ärsyttävät nuo monenmoiset erikoisjulkaisut, mutta eihän niitä ole tietenkään pakko ostaa. Tulee se kai kuitenkin jossain vaiheessa ostettua, jos ei tule parempaa erikoisjulkaisua. :huh:

Edited by Naminé, 13 January 2008 - 06:34 PM.

Roter Sand und zwei Patronen
Eine stirbt in Pulverkuss
Die zweite soll ihr Ziel nicht schonen
Steckt jetzt tief in meiner Brust

Roter Sand und weisse Tauben
Laben sich an meinem Blut
Am Ende gibt es doch ein Ende
Bin ich doch zu etwas gut

#67 Cheva

Cheva
  • Members
  • 2,527 posts

Posted 13 January 2008 - 06:38 PM

Tätä olen miettinyt, enkä tiedä mistä tätä paremmin kysyisin kuin täältä (todennäköisesti jostain foorumin kätköistä LÖYTYISI tähänkin vastaus)
Eli mitä Dark chest of wondersin kuorokohdissa lauleskellaan? :I
The pic in my avatar is from here.

#68 Shadee

Shadee
  • Members
  • 1,142 posts

Posted 13 January 2008 - 06:42 PM

Käsitykseni mukaan lyriikoissa lukee kuorokohtienkin sanat, vai...?

Once there was a child's dream
One night the clock struck twelve
The window open wide
Once there was a child's heart
The age I learned to fly
And took a step outside

Once I knew all the tales
It's time to turn back time
Follow the pale moonlight
Once I wished for this night
Faith brought me here
It's time to cut the rope and fly

#69 Cheva

Cheva
  • Members
  • 2,527 posts

Posted 13 January 2008 - 06:50 PM

Oi, kiitoksia :) Minulta on vain tuo Oncen kansilehtinen kadonnut mystisesti (eli sanoja lueskella olen nakannut sen jonnekin ei-niin-hyvään-paikkaan) jo heti julkaisunpäivän jälkeen :p

#70 Shadee

Shadee
  • Members
  • 1,142 posts

Posted 13 January 2008 - 08:22 PM

Oi, kiitoksia :) Minulta on vain tuo Oncen kansilehtinen kadonnut mystisesti (eli sanoja lueskella olen nakannut sen jonnekin ei-niin-hyvään-paikkaan) jo heti julkaisunpäivän jälkeen :p

Eipä mitään. :) Minä jo mietin pienen hetken, että onko nyt mennyt jotain ohi, mutta eipä sitten tullut mitään suurempaa hämminkiä (kuuntelin vielä Dark Chestin varmuuden vuoksi). :D

#71 jarmontieto

jarmontieto

Webmaster

• Admin
  • 934 posts

Posted 15 January 2008 - 02:18 PM

Eli jos sattuisit tietämään, onko NW-shoppiin tulossa Scandinavian kiertueen kiertuepaitoja. Eli siis tuo paita, jossa on Suomen keikat Hesaa lukuunottamatta.

Miepäs kyselen suoraan varastolta onko noita riittänyt myyntiin Shoppiin asti. Kun saan jotain infoa, niin palaan asiaan :)
- Webmaster -

A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.

#72 Cheva

Cheva
  • Members
  • 2,527 posts

Posted 15 January 2008 - 02:34 PM

*jupinjupin*
Ei se ole mikhän Skandinavian kiertue, jos siihen sisältyy Suomen keikat *Jupinjupin* Se on fennoskandian kiertue silloin *jupinjupin*

Mutta ok, tämä on aika yleinen virhe, niin pyrin elämään sen kanssa :D Enkä edes tiedä miksi koen niin vahvaa ärsyynnystä kun Suomi liitetään Skandinaviaan :p

#73 Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guest

Posted 15 January 2008 - 02:46 PM

Eikös Suomesta osa kuitenkin kuulu Skandinaviaan? Nimim. "Maantieto Hallussa". :I

#74 Stargazers88

Stargazers88
  • Members
  • 617 posts

Posted 15 January 2008 - 03:24 PM

Miepäs kyselen suoraan varastolta onko noita riittänyt myyntiin Shoppiin asti. Kun saan jotain infoa, niin palaan asiaan :)

Kiitos kiiitos kiitosss! :) *kumartaa*

*jupinjupin*
Ei se ole mikhän Skandinavian kiertue, jos siihen sisältyy Suomen keikat *Jupinjupin* Se on fennoskandian kiertue silloin *jupinjupin*

Aijjaa :D Mä oon luullu, kun jotkut aina puhuu Scandinavian kiertueesta Suomen yhteydessä ja voin tunnustautua, että mä en tiedä maantiedosta suunnillee mitää, että joo :lol: :cry:

Hep Hep!

#75 Lethean

Lethean
  • Members
  • 1,270 posts

Posted 15 January 2008 - 03:33 PM

Tätä olen miettinyt, enkä tiedä mistä tätä paremmin kysyisin kuin täältä (todennäköisesti jostain foorumin kätköistä LÖYTYISI tähänkin vastaus)
Eli mitä Dark chest of wondersin kuorokohdissa lauleskellaan? :I

Pienenä anekdoottina sellainen, että näissä ihan ensimmäisissä kuorokohdissa, ennen kun "Once there was..."alkaa, lauletaan "pa pa pa". :D Näin sanoo Oncen nuottikirja.

" --dark chambers of my mind locked around the neck of my l o v e. "

JKL 141207
HKI 260608
HKI 190909