Jump to content

Onko kenelläkään kokemuksia Nightwishin ulkomaan keikoista

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Guest_Kuutar08_*

Guest_Kuutar08_*
  • Guest

Posted 16 August 2008 - 01:38 PM

Olen tässä suunnitellut lähteväni katsomaan Nightwishiä Lontooseen ensi vuonna ja olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia muilla on ollut kun olette ollut katsomassa Nightwishiä ulkomailla? :)

Ja yksi asia minua kyllä kiinnostaa :huh: .... miten olette päässeet bändin kanssa kuvaan? Monesti näen jonkun fanin pääseen kuvaan Tuomaksen tai muiden bändin porukoiden kanssa.
Se on suurin haaveeni että pääsisin kuvaan bändin kanssa mutta kun ei ole tuota onnea ollut matkassa vaikka muutamilla keikoilla olen ollut.

#2 Morrigan

Morrigan

Lady Ambassador of Finland

• Moderators
  • 7,260 posts

Posted 16 August 2008 - 02:35 PM

Tästä löytyy infoa enemmän tuolta Keikat -topicista, sekä ulkomaankeikkojen että fanikuvien suhteen. :)
Mutta sanotaan nyt nopeasti, että itse olin huhtikuussa Dublinissa kuten myös muutama muu täältä foorumilta. Olihan se meininki toki pikkuisen erilaista siellä, mutta mukava kokemus kuitenkin. Sanoisin, että riippuu paljolti paikasta. Brittiyleisö esim. on usein melko lailla raisumpaa kuin suomalainen, eli siihen kannattaa varautua.

Mitä kuviin tulee, paras strategia lienee tulla hyvissä ajoin keikkapaikalle ja yrittää paikantaa keikkabussi tms. Toisinaan, keikkapaikasta riippuen, bändi myös tulee oma-aloitteisesti ulos hengailemaan fanien kanssa. Suomessa keikkapaikkojen koon vuoksi tätä ei valitettavasti enää usein tapahdu, mutta kannattaa pitää silmät auki.
Sitten on tietysti erilaiset nimmaritilaisuudet etc.

Mutta tosiaan, keskustelua voinee jatkaa Keikkatopicissa. ;)
"On the shore we sat and hoped
Under the same pale moon
Whose guiding light chose you,
Chose you all..."

"Ja elämän kehto tuudittaa heidät uneen lempeällä kuiskailulla, aaltojen ikuisella kohinalla. Eivätkä he herättyään enää muista mitä he niin katkerasti kaipasivat. Eivät, ennenkuin yö jälleen laskee samettisen viittansa."

#3 Guest_Ursa_*

Guest_Ursa_*
  • Guest

Posted 16 August 2008 - 07:12 PM

Olen ollut vain Oslossa bändiä katsomassa, ja nimmaritilaisuuden jälkeen tungin takaisin sinne levykauppaan missä ne kirjoittivat viimeisiä nimmareita ottamaan joitakin kuvia. Yksi kaupan työntekijä katsoi tosi vihaisesti ja yritti saada minua aika pian pois siitä, mutta sain vaihdettua pari sanaa bändin leppoisan managerin kanssa. :D Että olisi kiva päästä samaan kuvaan bändin kanssa tms. Hän sanoi että voi ottaa kuvan, ja otti mun kameran, ja sitten kauniisti kirjakaupan virkaintoiselle typykälle hymyillen hyppäsin pöydän yli. - Siis bändin porukkahan on kai yleensä hyväntuulinen ja leppoisa, ja ulkomailla on hyötyä siitä, että sinä osaat suomea kuten bändikin, toisin kuin paikalliset "vartijat" ja suurin osa faneista. Ainakin jos bändi jakaa siellä nimmareita niin kysy heiltä, voisitko päästä samaan kuvaan. Niin tuolla Oslossa ainakin moni otatti kuvia itsestään ja Tuomaksesta samalla kun haki nimmarin, mutta minä en silloin siinä jonossa uskaltanut kysyä mitään, oli sen verran jännää päästä näkemään ne läheltä. Hehe! :D

Edited by Ursa, 16 August 2008 - 07:12 PM.

#4 Morrigan

Morrigan

Lady Ambassador of Finland

• Moderators
  • 7,260 posts

Posted 16 August 2008 - 08:15 PM

Tosiaan, jos olet suomalaisena ulkomailla heidän keikkaansa katsomassa tms., bändi todistetusti yleensä ilahtuu asiasta. :)
"On the shore we sat and hoped
Under the same pale moon
Whose guiding light chose you,
Chose you all..."

"Ja elämän kehto tuudittaa heidät uneen lempeällä kuiskailulla, aaltojen ikuisella kohinalla. Eivätkä he herättyään enää muista mitä he niin katkerasti kaipasivat. Eivät, ennenkuin yö jälleen laskee samettisen viittansa."