Jump to content

Photo

Nightwish - keikat V

• This topic is locked This topic is locked
1480 replies to this topic

#901 Silent Whisper

Silent Whisper
  • Members
  • 259 posts

Posted 13 March 2012 - 03:34 PM

Ajattelin itsekin raapaista pari sanaa tuosta jonottamisesta ym. käytännön asioista.

Vähän yli viikko sitten Joensuun keikalle tuli jonotettua yhteensä 3,5 h (paikalle saavuin klo 15.30 ja ovet aukes klo 19). Pääsin eturiviin suunnilleen Empun kohdille (eli oikealle puolelle, ei ihan reunaan muttei oikein keskellekään...). Ensi kerralla haluan kyllä mennä enemmän sinne keskustaan päin. Oon muistaakseni jo sanonut tästä, mutta tuolloin yleisö harmitti juurikin siellä oikealla puolella, koska tuntui ettei miun lisäksi kukaan muu ollut kunnolla mukana. Vasemmalla puolella olisi ollut enemmän ns. kanssaihmisiä. Noh mitäpä tuosta enempää valittamaan, pääasia että itsellä oli hyvä fiilis!

Syönti ja juonti puolen kanssa tein niin, että kävin kunnolla syömässä jossain vähän ennen klo 15, ja juonut en silloin paljon yhtään ottaen huomioon sen mahdollisen vessahädän. Siinäpä sitä sen jälkeen oltiinkin reilut 8 tuntia söymättä ja juomatta, mutta ihme kyllä en keikan jälkeen tuntenut näiden tarvetta miltei kumpaakaan (no okei ehkä hieman janotti...). Voi olla, että fyysiset tarpeet unohtuivat sen siliän tien kun show puhkesi käyntiin... :D Oli nimittäin aikamoista henkistä nautintoa alusta loppuun saakka.

Nuista festareista en ossaa sannoo yhtikäs mittään, kun en ole sillä saralla tätä eturiveilyä (vielä) harrastanut. Mutta jos pääsen lähtemään tulevana kesänä Ruis tai Kuopiorockiin, niin suattaapihan tuo eturivi olla harkinnassa ainakin Nw:n suhteen. En tiiä sit miten menettelis esim. tuon vessassa käynnin kanssa.. varmaan taas teen samalla tavalla, että pariin/muutamaan tuntiin en juo mitään (ellei ole kamala helle). Mutta tietysti riippuuhan se vähän tuuristakin, pääseekö sinne eturiviin tai ylipäätään lähelle lavaa. Jos sattuu jotain kommelluksia ennen keikalle menoa tai vastaavaa...

Hmmh mutta niin, kesää odotellessa!

My fall will be for you
My love will be in you
If you be the one to cut me
I will bleed forever

#902 Milaya

Milaya
  • Members
  • 32 posts

Posted 13 March 2012 - 03:48 PM

Nyt kyllä oikeesti pistää miettimään et mikä ihmeen tuuri mulla oikein kävi? Meinaan kurvasin paikalle kuudelta,jonotin ulkona siis puolisen tuntia,sisälle päästyä ei mitään hässäkkää,mitä nyt turvatarkastajat nauro mun säälittävän pienelle laukulle.Sit tuntui ettei missään ollut mitään ruuhkaa,tietämättä sen enempää mitä edes hain löysin katsomon,kävelin yksin portaat alas ja yllätyin kuinka vähän väkeä lavan luona oli.Ihan keskelle pääsin ja hyvin näkyi vaikka aika pieni olenkin.Hieman ku katsoi vasemmalle ni Marco näkyi täydellisesti.
Tuurillahan myös lipun sain...

#903 InsaneOne

InsaneOne
  • Members
  • 1,753 posts
  • Interests:Nightwish, Computer, Photos

Posted 13 March 2012 - 09:27 PM

Kiertuepaitoja on myynnissä presalesissa. Harmittavasti miesten t-paidat on mennyt jo todella nopeasti mitkä vielä myyntii saapu. Huppareita onneksi vielä on hyviä kokoja. Piti tilata samalla kun tilasin Imaginaerum Tour Editionin :)
Nightwish forever!

#904 Galactus1

Galactus1
  • Members
  • 247 posts

Posted 14 March 2012 - 08:15 AM

Tuleeko miesten kiertuepaitoja lisää?

#905 InsaneOne

InsaneOne
  • Members
  • 1,753 posts

Posted 14 March 2012 - 01:52 PM

Taisi kaikki mennä, joitain kappaleita tuli vaan nettiin. Jämiä mitä jäänyt. Jos kysyt virallista kautta niin ilmottele tääl kans.
Nightwish forever!

#906 Tales Of Nightmares

Tales Of Nightmares
  • Members
  • 9 posts

Posted 14 March 2012 - 05:49 PM

Minä jonotin ensimmäiselle nw keikalle vuonna 2007 n. 30 min ja pääsin 5 riviin. Nyt jonotin Oulussa noin 2,5 h ja pääsin 2. riviin Anetten eteen. Jyväskylässä jonotin 1h verran ja pääsin toiseen riviin suoraan Tuomaksen eteen. Festareilla olen muiden bändien keikoille saattanut jonottaa 6h helposti, ja tuolla jonottamisella näin Within Temptation keskellä eturivissä.

Mie otan aina jotain purtavaa laukkuun ettei nälkä yllätä, lisäksi paikasta riippuen vesipullon. Festareille ovat yleensä antaneet tuoda aukaisemattoman pullon, ja yleensä myös muillekin keikkapaikoille. Ikinä en ole vessaan etu/tokarivistä lähtenyt, enkä lähde. Ei ole minulle mikään ongelma olla keikan/festarin ajan ilman :D

Ainoa mikä mua on nuissa jonottamisessa/keikoissa ottanu päähän, on törkeät AIKUISET ihmiset. Siis Jyväskylässäkin mun vieressä oli pikkutyttö, jonka sellanen vanhahko 40-55 v nainen tönäs pois ja vei tältä paikan. Samoin Teatrialla ihmisiä änkesi jonottamatta yhtään sinne jonon etupäähän ovien auetessa. Lisäksi nämä känniläiset, jotka änkeävät sinne 1-4 riviin riehumaan, jonottamatta ollenkaan. Mie en muutenkaan ymmärrä sitä, että esim. NW keikasta porukka maksaa sen 50e ja tulee sinne vaan ryyppäämään ja riehumaan ja ei muista aamulla koko keikasta mitään.

Olin Teatrialle Empun kohdalla eturivissä. Koko ajan joku nainen töni mua ja itki, kun "pikku-Jani" ei päässyt eturiviin. Jossakin vaiheessa keikkaa kyseinen äiti sai kerättyä sen verran rohkeutta, että tönäis mua ja käski päästämään "pikku-Janin" eturiviin. Onneksi Jani oli lyhyt, että saatoin päästää hänet siihen... Mutta mutta sitten muut äidit huomasivat tilaisuutensa ja Slow Love Slowin kohdalla siihen oli änkäämässä jo pari kersaa lisää. Piti lopulta sanoa äideille, että olen jonottanut 1,5h tuntia enkä aio vaarantaa keikkakokemustani teidän "kullannuppujen" takia. En kannata K-18, mutta vituttaa vaan tollanen käytös...

Edited by Tales Of Nightmares, 14 March 2012 - 05:51 PM.

#907 Nuunuu

Nuunuu
  • Members
  • 210 posts

Posted 14 March 2012 - 06:19 PM

Koko ajan joku nainen töni mua ja itki, kun "pikku-Jani" ei päässyt eturiviin.

Vanhempien kannattaisi hommata istumapaikat lapsilleen, silleen keikka olis varmasti sille Pirkko-Jormalle kaikin puolin mukavampi kokemus (kukaan ei töni, näkeekin jotain)... Mutta niin tosiaan, mullahan ei ole lapsia, joten mitäs minä mistään tiedän. :D
"I feel the envious looks at me
The mistaken jealousy
Then stand here in my shoes
And get a taste of my blues!"
– Price of Fame, Michael Jackson

#908 Milaya

Milaya
  • Members
  • 32 posts

Posted 14 March 2012 - 06:36 PM

Itse myös kyseenalaistan lapset eturivissä.Itelläkään niitä ei ole,mutta pyrot oli kyllä aika kuumat...Mutta ehkä nuoret ovat paremmin tietoisia moisista kun tällainen hiukka vanhempi.
Mukava oli kyllä nähdä niin monta eri ikäluokkaa tuolla.
Multakin jäi paita ostamatta,kun tosiaan eksyin oikealle paikalle heti,niin ei oikein päässyt kiertämään,mutta nyt on sekin epäkohta korjattu ja paita tilattu.Yleensä kyl menee niin ettei pieniä kokoja enää ole,mut nyt kävi senkin osalta tuuri,vain pieniä jäljellä.

#909 Cheva

Cheva
  • Members
  • 2,526 posts

Posted 14 March 2012 - 08:32 PM

Ite taisin Oulun keikalla epähuomiossa tyrmätä jonkun alaikäsen pois edestäni. Kun Storytimen aikana ne verhot lävähti alas niin meinasin lentää innostuksesta sen edessä istuvan pyörätuolinaisen niskaan ja siinä hytäkässä tein itselleni isomman aukon ja vieressä ollut lyhyehkö tyväri jäi sitten puolittain taakseni. :p Tajusin sen vasta sitten joskus encoren aikana. Niin se keikka vie mukanaan ja käytöstavat unohtu kyllä totaalisesti. Toivottavasti en näkyvyyttä sentään hältä peittänyt täysin.

Mutta joo, ei lapsia eturiviin (tai etenkään koittaa lasten varjolla itse päästä eturiviin). Se meteli, töniminen, moshaaminen, pommit yms... Mukavampi katsoa jostain taaempaa keikkaa tai mennä istumapaikoille.
The pic in my avatar is from here.

#910 Sysimyyrä

Sysimyyrä
  • Members
  • 106 posts

Posted 14 March 2012 - 08:55 PM

Vanhempien kannattaisi hommata istumapaikat lapsilleen, silleen keikka olis varmasti sille Pirkko-Jormalle kaikin puolin mukavampi kokemus (kukaan ei töni, näkeekin jotain)...

Paitsi että kaikkialla ei istumapaikkoja ole. Voi vain kuvitella millainen näkyvyys mahtoi olla pienelle ihmiselle esim. Jyväskylän keikalla, jossa salissa seisoa pojottaa 7000 ihmistä. Noh, olihan siellä salin perällä muutama tuoli ja pöytä, joilla pystyi seisomaan... En tarkoittanut tällä sitten missään nimessä sitä, että lapset pitäisi päästää eturiviin. Ennemminkin keikkapaikkana olisi parempi joku sellainen tila, jossa olisi sekä kenttä- että istumapaikkoja. Kun NW:n yleisö nyt kuitenkin on hyvin heterogeenista.

You fool, you wanderer. You challenged the gods and lost.

Kuvia blogin muodossa ja ilman, ynnä luonnonväreillä värjäystä.

#911 Prowler

Prowler
  • Members
  • 148 posts
  • Interests:Musiikki, soittaminen erilaisissa bändiprojekteissa ym.

Posted 14 March 2012 - 09:37 PM

^ Juu, kyllä täytyy sanoa että ei Paviljonki keikkapaikkana kovin hyvä ollutkaan. Ei varmasti vähänkään pienikokoisempi ihminen nähnyt siellä yhtään mitään. Itse olin jonkun matkaa miksaustiskistä eteenpäin ja ihan hyvin näkyi, pituutta kun löytyy ihan kohtuullisesti. Soundit oli ihan kohtuulliset mutta parempaakin on kuultu. Eipähän se tuommoinen pitkä kaikuva halli mikään helpoin paikka ole miksaajalle. Silloin se vuoden 2007 keikka jäi vaan niin hyvin mieleen ja esim. soundit olivat loistavat verrattuna tähän viime keikkaan. Tosin lavakin oli eri kohdassa ja miksauspöytäkin paljon lähempänä lavaa jos nyt oikein muistan.
Uudet biisit toimivat kyllä hyvin livenä. I want my Tears Back, Song of Myself ja Last Ride ehkäpä ne kohokohdat, niin ja Planet Hell oli loistava! Amaranth oli koko setin turhin biisi, ei vaan enää sytytä oikein millään lailla. Over the Hills oli taas ihan positiivinen yllätys.

#912 Huurreturkki

Huurreturkki
  • Members
  • 23 posts

Posted 14 March 2012 - 09:55 PM

Arvatkaa vaan harmittiko kuulla, että Nightwish oli eilen menossa Venäjälle keikalle ja lähtivät sinne junalla täältä Kouvolan rautatieasemalta. Kiva tietää, että bändi ollut parin kilometrin säteellä minusta ja onnekkaat ihmiset saaneet yhteiskuvia sun muuta ja minä olen ollut autuaan tietämätön lempibändistäni kotipaikkakunallani. Miksen ole ikinä oikeassa paikassa oikeaan aikaan xD
Save me from myself
I'm falling

#913 Stargazers88

Stargazers88
  • Members
  • 617 posts

Posted 14 March 2012 - 10:33 PM

Arvatkaa vaan harmittiko kuulla, että Nightwish oli eilen menossa Venäjälle keikalle ja lähtivät sinne junalla täältä Kouvolan rautatieasemalta. Kiva tietää, että bändi ollut parin kilometrin säteellä minusta ja onnekkaat ihmiset saaneet yhteiskuvia sun muuta ja minä olen ollut autuaan tietämätön lempibändistäni kotipaikkakunallani. Miksen ole ikinä oikeassa paikassa oikeaan aikaan xD

Oho! Olisiko tän voinut kertoa jo pari päivää sitten, niin olisin majoittautunut Kouvolan rautatieasemalle?! No ei vaan.. Jos olisin heidät siellä nähnyt, en olisi varmasti edes uskonut silmiäni, saati sitten uskaltanut mennä sanomaan jotain. Mutta wow, kaikkea sitä kuulee :D
"Search for beauty, find your shore
Try to save them all, bleed no more"

Hep Hep!

#914 Cheva

Cheva
  • Members
  • 2,526 posts

Posted 14 March 2012 - 10:34 PM

Itse satuin samaan aikaan Oulussa rautatieasemalle kuin Marco :D Oli kyllä aika outo tunne väsyneenä löntystää laukun kanssa kohti junaa, kääntää päätään ja tajuta, että kahden metrin päässä seisoo partajumala. Huhhuh <3
The pic in my avatar is from here.

#915 Nuunuu

Nuunuu
  • Members
  • 210 posts

Posted 15 March 2012 - 04:36 AM

Oon tällä viikolla ollut junien aktiivikäyttäjä ja asemalla joka päivä, mutta epäilen suuresti, että olisin osunut tyyppien kanssa samaan aikaan paikalle. Vähänkö olis silmät pudonneet päästä, kun ei sitä tavallisen arkensa keskellä osaa odottaa bongaavansa "ketään" Kouvolassa. Ehkä parempi näin, ni en ainakaan päässyt olemaan nolo ("Hieno keikka lauantaina, vaikka en sitä nähnytkään, lol!"). :D
"I feel the envious looks at me
The mistaken jealousy
Then stand here in my shoes
And get a taste of my blues!"
– Price of Fame, Michael Jackson

#916 InsaneOne

InsaneOne
  • Members
  • 1,753 posts

Posted 15 March 2012 - 06:48 AM

No huh huh. Tämän kun olisi tiennyt niin olisin aivan varmasti ollut paikalla. Kerrankin olisi Kouvolasta ollut jotain hyötyä :)
Nightwish forever!

#917 Galactus1

Galactus1
  • Members
  • 247 posts

Posted 15 March 2012 - 08:46 AM

Tässä videota eiliseltä Venäjän keikalta:

#918 Primrose

Primrose
  • Members
  • 312 posts

Posted 15 March 2012 - 09:14 AM

^Screenit taisivat sitten olla vaan Suomi-spesiaali juttu?

Mutta tuosta jonottamisesta vielä: Itse olen huomannut, että jonottamisessa tärkeämpää kuin se aika on oikea strateginen sijoittautuminen siihen porukkaan silloin kun varsinainen jono ei ole vielä järjestynyt. Itse jonotin Tampereelle reilut pari tuntia tuloksena paikka kakkosrivistä. Varsinainen jono muodostettiin kuitenkin vasta joskus tunti ennen ovien aukaisua, joten esim. omalla kohdallani moni siellä lyhyemmän aikaa ollut meni edelleni jonossa, koska olin liian sivussa hengailemassa siinä vaiheessa. Ja uskon, että voinut saada paikan eturivistäkin tuolla jonotusajalla jos olisin toiminut hieman eri tavalla. Esim. nyt meni turhia aikoja narikassa ja lipun kanssa tusaamisessa (laitoin sen fiksuna tyttönä jonnekin pohjattoman laukkuni uumeniin lipuntarkastuksen jälkeen, ja kentällehän ei ole asiaa ilman lippua, joten siinä sitä sitten kaiveltiin hartaasti muiden mennessä ohi :D ).
Sometimes the within is piano black

#919 Galactus1

Galactus1
  • Members
  • 247 posts

Posted 15 March 2012 - 10:28 AM

Scaretale HD:na eturivistä kuvattuna:

https://www.youtube....mp;feature=plcp

Hyvä äänenlaatu ja Islanderkin löytyy samalta käyttäjältä. Pietarin keikalla ei tainnut olla pyrojakaan.

Taisi kaikki mennä, joitain kappaleita tuli vaan nettiin. Jämiä mitä jäänyt. Jos kysyt virallista kautta niin ilmottele tääl kans.

Lähetin söhköpostia ja sanoivat että on loppuunmyyty eikä ei ole tulossa lisää. :(

Edited by Galactus1, 15 March 2012 - 12:05 PM.

#920 mauno1

mauno1
  • Members
  • 1 posts

Posted 15 March 2012 - 04:32 PM

Tuli juuri palattua Pietarin keikalta kotiin. Pyroja ja screenejä ei tosiaan ollut käytössä. Setti taisi olla sama mikä viimeisillä Suomen keikolla oli. Paikka oli kokoluokaltaan vanhaa Helsingin jäähallia vastaava ja paikalla oli kiitettävästi väkeä, veikkaisin noin 6000 henkeä. Yleisö oli paljon villinpää mitä ainakin joensuun keikalla.

#921 Sanna

Sanna
  • Members
  • 17 posts

Posted 15 March 2012 - 04:57 PM

Jarmo, onko sinulla jotain tietoa miksi Ljubljanan keikka on perutettu? Onko se vain tämä keikka?
http://venia-mag.net...ish-u-ljubljani
http://www.eventim.s...5154/event.html?

#922 Prowler

Prowler
  • Members
  • 148 posts
  • Interests:Musiikki, soittaminen erilaisissa bändiprojekteissa ym.

Posted 15 March 2012 - 08:44 PM

Noita Pietarin pätkiä tuossa katselin ja erinomainen meininki näkyi tosiaan olevan. En tiedä lienenkö vain vanhanaikainen mutta en erityisemmin ole noiden screenien ystävä. Vaikka siellä ihan hyvännäköistä pätkää pyöriikin niin kyllä hyvin suunniteltu valoshow, taustakangas (+mahdolliset pyrot) mulle ainakin pelittää parhaiten. Tuossakin Scaretalessa oli jotenkin tiiviimpi tunnelma aikaansaatu ihan "perinteisin" keinoin.

#923 Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 5,643 posts

Posted 15 March 2012 - 11:02 PM

En minäkään ole noista screeneistä ikinä tykännyt. Metallicalla oli 1993 Oulunkylässä screenien sijaan lavan yläpuolella kolme aivan helvetin isoa peiliä joista saattoi kätevästi seurasta soittajien toimintaa ylhäältä käsin, ihan jännä efekti sinänsä. Screenien seuraaminen keikalla on jotenkin niin outo ajatus, kun siellä ei kuitenkaan mitää niin oleellista ole, mieluummin seuraa soittajia :)
Tämä ikuisesti pelätty loppu meitä lähestyy. Taivaalta sataa verta ja susi meidän jumalamme syöä. Ei kukaan säästy kuolemalta. Ikuisen kaaoksen valta. Tämä on viimeinen yö.

#924 jarmontieto

jarmontieto

Webmaster

• Admin
  • 934 posts

Posted 16 March 2012 - 01:28 AM

Sain vihdoin editoitua ensimmäisen Jyväskylä -videon Aholan Kimmon toimittamalla äänitiedostolla. "Scaretale":

On tuo nyt ehkä pikkaisen parempi audio kuitenkin kuin videokameran mikin tallentama...
- Webmaster -

A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.

#925 Galactus1

Galactus1
  • Members
  • 247 posts

Posted 16 March 2012 - 07:06 AM

Sain vihdoin editoitua ensimmäisen Jyväskylä -videon Aholan Kimmon toimittamalla äänitiedostolla. "Scaretale":

On tuo nyt ehkä pikkaisen parempi audio kuitenkin kuin videokameran mikin tallentama...

Kuulostaa loistavalta. Laitatko muitakin kappaleita? The Poet and the Pendulum, Planet Hell and Slow Love Slow olisivat hvviä.

Edited by Galactus1, 16 March 2012 - 07:10 AM.