Kysy tyhmiä 8.0
Posted 26 November 2011 - 09:59 PM
If only you can open up your mind and see
Your world is everything you ever dreamed of
If only you can open up your mind and see.
Posted 26 November 2011 - 10:14 PM
Posted 26 November 2011 - 10:43 PM
Saman olen huomannutkin mutta kun en koe että tällä hetkellä henkilökohtainen elämäni olisi erityisemmin hajalla. Ehkä tavallista enemmän asioita pyörii päässä mutta ei ne ainakaan ennen ole tässä mittakaavassa unia häirinnyt.Jos henkilökohtainen elämä on hajalla kuten minulla, ei siihen uneen vaikuta mikään liikunta, aikaisin herääminen tai säännölliset rutiinit.
Posted 26 November 2011 - 10:48 PM
Posted 27 November 2011 - 08:55 AM
The mistaken jealousy
Then stand here in my shoes
And get a taste of my blues!"
– Price of Fame, Michael Jackson
Posted 27 November 2011 - 10:12 PM
You fool, you wanderer. You challenged the gods and lost.
Kuvia blogin muodossa ja ilman, ynnä luonnonväreillä värjäystä.
Posted 27 November 2011 - 10:23 PM
Ehkä tämä joskus helpottaa, viimeistään haudassa.
ja koitat päästä huipulle ennen iltaa
sinun sanasi pitää kuin lukin seitti
kuljet haurasta kuun siltaa
Posted 27 November 2011 - 11:08 PM
Kokeilin huvikseni ja hirvittävän skeptisenä semmoista energiahoitoa. Menin vastaanotolle kädet taskussa ja ajattelin että "voi vittu kun tämmöseenkin vielä joutuu". Noin tunnin hoito kesti ja jo sen hoidon aikana tuntui että mitä hittoa nyt tapahtuu. Hoidon antaja ei hipaissutkaan minnuu koko aikana ja kuitenkin joku ihmeellinen lämpö virtasi sen käsistä. Välillä kurkistelin että onko sillä tinakolvi kädessä
Omituista on myös se että kävin vaimoni ja siskoni kehoituksesta kilpirauhaskokeessa josta sairaanhoitaja sitten soitti viikko verikokeen jälkeen. Verikoe kertoi että arvot olivat nippa nappa sallitulla rajalla ja kilpirauhasten vajaatoiminta on erittäin lähellä. Hän oli konsultoinut lääkäriä kokeen tuloksista ja olivat sopineet että puolen vuoden päästä otetaan uusi verikoe. Vielä ei lääkitystä aloiteta, mutta kaukana se ei kuulemma ole. Mistä helvetistä tuo energiahoitaja tuon tiesi kun miulla ei ole KOSKAAN ollut mitään ongelmia kilpirauhasen kanssa??
A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.
Posted 27 November 2011 - 11:22 PM
Vähän kuin meediotkin: mistä ne tietää kaikki ne jutut, joista niiden ei pitäisi tietää?! No, pääasia, että vaiva ja apu löytyi.Mistä helvetistä tuo energiahoitaja tuon tiesi kun miulla ei ole KOSKAAN ollut mitään ongelmia kilpirauhasen kanssa??
The mistaken jealousy
Posted 27 November 2011 - 11:26 PM
Liittynee meidän ihmisten geeneihin jotka ovat lähtöisin eläinmaailmasta. Eläimetkin nukkuvat aina kun on mahdollisuus. Liiallinen kiire ja tämä nykyinen elämänrytmi heittää normaalin sisäisen kellon persiilleen. Ennen vanhaan ihmisetkin ottivat päikkärit peltotöiden jälkeen ja eipä ollut hirveästi stressiä. Nykyisin pitää olla aina menossa ja aina valmis tekemään jotakin. Kadehtien katson kissaa joka haukottelee ja kääntää kylkeä keskellä päivääVähän kuin meediotkin: mistä ne tietää kaikki ne jutut, joista niiden ei pitäisi tietää?! No, pääasia, että vaiva ja apu löytyi.
Minusta olisi kiva, ku joku keksisi, miksi en virkisty nukkuessani. Huomaan kyllä selvän eron 4 ja 10 tunnin yöunien välillä, mutta tuntuu, ettei mikään määrä unta saa oloa levänneeksi. Oon aina valmis nukkumaan.
A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.
Posted 27 November 2011 - 11:36 PM
Taaskin hereillä, kello näyttää reilusti yli puolta yötä ja ei nukuta sitten pätkääkään. Tuo Jarmon energiahoitokin rupeaa kuulostamaan hyvältä vaihtoehdolta. Mulla on vielä sekin että vaikka saisin unta joskus aamuyöllä tai pahimmillaan aamulla niin taatusti olen viimeistään kymmenen maissa pystyssä.
Posted 27 November 2011 - 11:39 PM
Aika moni meillä töissä on siestan kannalla, ovi säppiin ja unta palloon tunnin ajan.Ennen vanhaan ihmisetkin ottivat päikkärit peltotöiden jälkeen ja eipä ollut hirveästi stressiä. Nykyisin pitää olla aina menossa ja aina valmis tekemään jotakin.
The mistaken jealousy
Posted 27 November 2011 - 11:49 PM
Meediot käyttävät ainakin cold reading-, hot reading- ja warm reading -tekniikoita. Wikipediassa on lisätietoja englanniksi, jos jotakuta kiinnostaa.Vähän kuin meediotkin: mistä ne tietää kaikki ne jutut, joista niiden ei pitäisi tietää?!
Se kilpirauhasennustus saattoi olla onnekas arvaus. Toki jos kyseinen energiahoitaja pystyisi tilastollisesti merkittävällä tavalla havaitsemaan kilpirauhasen vajaatoiminnan muistakin potilaista, sitten tuo olisi merkittävä kyky.
Edited by Niko, 28 November 2011 - 12:00 AM.
Posted 27 November 2011 - 11:58 PM
Kohtalotoveri. Allekirjoittanut on torkkunut eräällä keikalle eturivissä. Sillon ei naurattanut, nyt sentään osaa jo nauraa asialle onneksi.Muistan, kun havahduin kerran jollain keikalla juuri samalla hetkellä, kun olin kaatumassa taaksepäin. Onneksi pysyin kuitenkin pystyssä.
Niin, oli mulla toinenkin kysymys ettei tämä ihan kokonaan off-topiciksi mene. Miksi kännykästä ei kaikki viestit lähde tai tule perille tai sitten tulevat kamalalla viiveellä ja monesti kun yrittää jonnekin soittaa ilmoittaa vaan että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.
Posted 28 November 2011 - 12:08 AM
Varmasti osa meedion kyvyistä perustuu ihmistuntemukseen ja taitoon lukea kohteesta milloin menee metsään ja milloin ei. Mutta sen verran uskomattomia juttuja on lähipiiri kokenut, että en viitsi kyseenalaistaa niitä (enkä edes halua). Jotkut uskoo jumalaan ja toiset johonkin muuhun, terveisin kirkosta eronnut.Meediot käyttävät ainakin cold reading-, hot reading- ja warm reading -tekniikoita. Wikipediassa on lisätietoja englanniksi, jos jotakuta kiinnostaa.
Haha! Tämä muistutti mieleeni pari kolme kesää sitten koetun Kotiteollisuuden keikan, jolla torkuin eturivissä. Kaveri sanoi, että vähän nolotti olla siinä mun vieressä.Kohtalotoveri. Allekirjoittanut on torkkunut eräällä keikalle eturivissä. Sillon ei naurattanut, nyt sentään osaa jo nauraa asialle onneksi.
Mutta joo, jatketaan taas itse aiheessa. Tai jatkakaa te muut, koska mulla ei ole nyt kysymyksiä eikä vastauksia.
Edited by Nuunuu, 28 November 2011 - 12:16 AM.
The mistaken jealousy
Posted 28 November 2011 - 07:46 AM
Mie kärsin unettomuudesta kolme viikkoa tässä taannoin ja se aiheutti jo lieviä ongelmia mielenterveyden kanssa. Heräsin joka helvetin yö kolmen maissa ja tuijotin sitten kattoa kunnes kello herätti seitsämältä. Kyllähän kolmeen mennesäkin tietysti ehtisi nukkumaan, mutta kun kävin yöpuulle tyypillisten tapojeni mukaan vasta kahden maissa. Kun nukkuu tunnin yössä kolmisen viikkoa niin väkisinkin nousee omituisia ajatuksia pintaan
. Mie nukahtelin sitten keskellä päivää kesken töiden. Onneksi olen yrittäjä ja määrään hyvin pitkälti oman työtahdin, mutta ei ollut kivaa herätä "aamulla aikaisin" asiakkaan soittoon ja huomata että kello olikin yksi iltapäivällä... Avun sain sitten lopulta semmoiselta taholta jota en koskaan olisi halunnut edes yrittää.
Kokeilin huvikseni ja hirvittävän skeptisenä semmoista energiahoitoa. Menin vastaanotolle kädet taskussa ja ajattelin että "voi vittu kun tämmöseenkin vielä joutuu". Noin tunnin hoito kesti ja jo sen hoidon aikana tuntui että mitä hittoa nyt tapahtuu. Hoidon antaja ei hipaissutkaan minnuu koko aikana ja kuitenkin joku ihmeellinen lämpö virtasi sen käsistä. Välillä kurkistelin että onko sillä tinakolvi kädessä. Hoidon lopuksi hoitaja sanoi että miun kannattaisi käydä kilpirauhaskokeessa kun hän tunsi käsillään kipua kilpirauhasten kohdalla. Mie ajattelin että "just joo", kiitin ja maksoin ja lähdin kotiin. Tunnin päästä nukahin television ääreen ja nukuin koko yön. Olen nukkunut joka yö sen jälkeen. Omituinen juttu!
Omituista on myös se että kävin vaimoni ja siskoni kehoituksesta kilpirauhaskokeessa josta sairaanhoitaja sitten soitti viikko verikokeen jälkeen. Verikoe kertoi että arvot olivat nippa nappa sallitulla rajalla ja kilpirauhasten vajaatoiminta on erittäin lähellä. Hän oli konsultoinut lääkäriä kokeen tuloksista ja olivat sopineet että puolen vuoden päästä otetaan uusi verikoe. Vielä ei lääkitystä aloiteta, mutta kaukana se ei kuulemma ole. Mistä helvetistä tuo energiahoitaja tuon tiesi kun miulla ei ole KOSKAAN ollut mitään ongelmia kilpirauhasen kanssa??
Minulla todettiin reilu 3v sitten Kilpparin vajaatoiminta, joka ei antanut mtn oireita ennen kun vasta yhtenä työpäivänä hyvin rajuna; meinasin pyörtyä, vapisin sekä huimasi sivuttais-suunnassa (vasen - oikea) ,silmissä sumeni,korvissa soi ja sain kaiken tämän lisäksi rajun paniikkikohtauksen eli kirjaimellisesti juoksin työpaikan ovesta ulos ja katselin horisonttiin varmaan 30min niin sitten vasta helpotti olo. Työt tehtiin toki sitkeellä sisulla loppuun asti. Joka aamu jo vuoteessa lepäillessäni minua huimasi ja näin tavaroita kahtena vaikken ollut edes ylös noussut! tuo on kai 1 oire josta voi tunnistaa kilppari ongelmia. Menin vasta seur. vkolla lääkärille valittaan yllä olevia oireita ja sain lähetteen kilppari kokeisin ja tuomiona oli aivan selkeä kilpparin vajaatoiminta + hyvänlaatuinen struumakasvain oikeassa kilpparissa (on siis turvonnu ja aika ajoin painaa kurkkua) thyroxin lääkettä otan joka aamu 1 tabletin tyhjään vattaan ja sillä pärjäilen (ei ole mtn sivuvaikutuksia ks lääkkeellä).
Suurin osa oireista onkin poistunut lääkityksen jälkeen ja voi normia elämätä elää.
Vajaatoiminnalla sekä liikatoiminnalla on erilaisia oireita joten 1 selkeetä oiretta sille ei oikein ole
Linkki
Ajattelin kirjoittaa tämän että tiedätte jotta toivoa on vaikka tuollaiseen sairastuukin vaikka lääkitys on sitten lopun elämän..
Posted 28 November 2011 - 10:46 AM
Muuten olen tosi onnellinen siitä ettei mulla enää ole ollut pitkiä unettomuuskausia kuten ennen, silloin kävelin seinillä kun meni monta viikkoa tunnin-parin yöunilla eikä voinut yleensä päivälläkään nukkua. Kokeilin monia nukahtamislääkkeitä mutta joko niistä ei ollut mitään apua tai sitten menin sekaisin niistä, aloin nähdä ja kuulla olemattomia ja se oli niin pelottavaa että sen jälkeen lensi aina pillerit roskiin. Apu löytyi yllättäen akupunktiosta.
Posted 28 November 2011 - 02:25 PM
Omat uniongelmani ovat siis esiintyneet enempi vähempi säännöllisesti jo vuosia. Näin työttömänä tilanne on pahentunut pikku hiljaa koko ajan, ja nyt olen siinä pisteessä etten tiedä mitä tekisin. Olen kokeillut liikuntaa päivällä, lämmintä suihkua juuri ennen sänkyyn menoa, raskaan syömisen ja alkoholin välttämistä pari tuntia ennen nukkumista mutta mikään ei auta, joka ikinen yö menee niin että pyörin aamuun asti ja nukun aamupäivään tai niin kuin tänään, iltapäivään asti. Viikonloppujen jälkeen su-ma sekä myös ma-ti yöt menevät melkein kokonaan valvoen ja se oikeasti vituttaa ja turhauttaa. Talviaikaan nukun vielä huonommin kuin kesällä, mikä varmaan osin johtuu siitä että energiankulutus on niin minimaalista että untakaan ei oikeasti tarvitse kovin paljoa mutta en toisaalta osaa nukkua vain neljän tunninkaan unia, vaikka ne joskus riittävätkin hyvin.
Ja vaikka tosiaan aina sanotaan että illalla pitäisi välttää tietokoneella istumista ja muuta, niin en minä siitä irtikään pääse että just yöllä olen aina pirteimmilläni ja usein koneella, tai telkkarin ääressä.
Ehkä sitten joskus jos taas saan töitä, rytmi korjaantuu. Ja mitä tulee tuohon viikonoppuna rytmin sekoittamiseen, en tiedä ketään joka nousisi esim. sunnuntai-aamuna kuudelta.
Posted 28 November 2011 - 04:28 PM
Kohtalotoveri. Allekirjoittanut on torkkunut eräällä keikalle eturivissä. Sillon ei naurattanut, nyt sentään osaa jo nauraa asialle onneksi.
Oih, meitä keikalla nukkujiahan on kunnollinen joukko.
Posted 28 November 2011 - 07:24 PM
Itse olen kyllä hyvä nukkumaan - välillä liiankin hyvä. Saatan väsyneimmilläni nukahtaa kesken oman tai keskustelukumppanin lauseen. Kerran oltiin toisen puoliskon ja yhteisen kaverin kanssa pubissa, jossa juteltiin jostain tosi mielenkiintoisesta aiheesta, mutta heti kun meni pidempään, ettei itselläni ollut mitään sanottavaa, niin aloin torkahdella. Iltaisin yleensä nukahdan nopeasti. Mutta herääminen on ongelmallista, jos ei ole jotain, jonka takia olisi pakko nousta ylös sängystä. Yhteen väliin rytmi oli jo melko hyvä, mutta sitten tuli vuosijuhlat, jotka jatkuivat jonnekin aamuseitsemään asti, ja siitä lähtien rytmi on ollut taas enemmän ja vähemmän persiillään.
Eipä siihen taida auttaa muu kuin pakottaa itsensä ylös sängystä aikaisin, tai jos valvoo oikeasti Todella myöhään, niin valvoo sitten seuraavaan iltaan asti samoilla silmillä... Enpäs tiedä. Säännöllisyys on se a ja o.
Edited by unforgiven, 28 November 2011 - 07:25 PM.
"To worship a great mystery was just to worship your own ignorance." hpmor
Farmasian blogi ja kalastusblogi
Posted 28 November 2011 - 07:33 PM
Edited by Draugore, 28 November 2011 - 07:34 PM.
"Myöhemmin ymmärsin, että
kuolema oli kuiskannut niille,
aivan kuten se olisi kuiskannut meillekin
jos olisimme osanneet sen kieltä."
Ónen i-Estel Edain, ú-chebin estel anim
Posted 29 November 2011 - 07:27 PM
Paras tapa suhtautua asiaan on, kuten eräs neurologi sanoi minulle: "Ei kannata olla liian ankara itseään kohtaan. Joillain on eri unirytmi ja siihen ei ihmelääkettä ole, joten parasta on yrittää järjestää elämänsä sen mukaan."
Tosin, töissäkäyvälle tuo ei ole vaihtoehto, joten töissä kahvia kuluu ja illalla pienet nokoset ovat jokapäiväistä leipää. Itse olen siihen jo tottunut (tavallaan) että olen yöeläin, mutta nyt pitäisi saada koko muu yhteiskunta totutettua minuun ...
Br,
--Madri
Posted 29 November 2011 - 10:29 PM
Mutta on ihan totta että ei pidä olla liian ankara itselleen. Kyllä minä muistan kun olin töissä, ja unirytmi muovautui kuitenkin aina jokseenkin oikeaksi viimeistään tiistaina. Näin oloneuvoksena ei ole väliä kellonajoilla, joku ilo pitää tästäkin ottaa irti.
Posted 01 December 2011 - 02:34 PM
Posted 01 December 2011 - 06:19 PM
ja koitat päästä huipulle ennen iltaa
sinun sanasi pitää kuin lukin seitti
kuljet haurasta kuun siltaa

Sign In
Create Account

Back to top