Imaginaerum
Posted 29 November 2011 - 08:34 PM
Muutama tunti enää jäljellä!
If only you can open up your mind and see
Your world is everything you ever dreamed of
If only you can open up your mind and see.
Posted 29 November 2011 - 08:41 PM
Br,
--Madri
Posted 29 November 2011 - 08:48 PM
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase
Posted 29 November 2011 - 09:15 PM
Posted 29 November 2011 - 09:22 PM
ja koitat päästä huipulle ennen iltaa
sinun sanasi pitää kuin lukin seitti
kuljet haurasta kuun siltaa
Posted 29 November 2011 - 09:29 PM
Koodiblogi - Se Toinen Blogi - Peräpohjola
Posted 29 November 2011 - 09:37 PM
Soittaako ne siis koko levyn jossain vaiheessa vai?
No, en taida siltikään kuunnella. Pitänee huomenna liikahtaa Äxään tai jonnekin ostamaan levy, kun ei yliopistollekaan tarvitse mennä.
Farmasian blogi ja kalastusblogi
Posted 29 November 2011 - 09:58 PM
Toivottavasti saatte pian jo omanne kuunneltavaksi.
Taikatalvi - Tulee todella mieleen joku suomalainen joululaulu. Talvinen fiilis huokuu aivan mahtavasti. Tuleekohan tästä kappaleesta nw-fanien oma häävalssi?
Storytime - Sinkkubiisiksi toimiva ja kuten Tuomaskin sanoi, antaa hyvän otoksen koko levystä. Livenä toimii varmasti!
Ghost river - Loistava alun kitarariffi
Slow, love, slow - Kaipaa vielä pari kuuntelua uudestaan. Jazz on jees ja Aneten ääni sopii varsin hyvin tuohon ja lopun trumpettirevittely on aika pop.
I want my tears back - Myös ehdoton livebiisi ja irkkupilli tehoo muhun aina! Kieltämättä biisin väliosan taputukset on ehkä hieman kornit, kai me nyt itekkin osataan taputtaa.
Scaretale - Hieman vaikea saada ehkä otetta tästä biisistä. Anetesta lähtee vaikka mitä ääniä. Sielun silmin voi nähdä ilkeän noidan ilveilemässä "Burning farms and squealing pigs...". Samaten Marcon voi kuvitella isomahaisena sirkustirehtöörinä.
Arabesque - Ensimmäisellä kuuntelulla meni tämä jotenkin ohi. Ehkäpä sen lyhyyden takia. Välillä oli fiilis, että olisi sen vuoristoradan vaunun kyydissä.
Turn loose the mermaids - Ja heti alusta tuli mieleen Blackmore's night. Eikä se ole yhtään paha asia.
Rest Calm - Ah, ihana Marco! Tämä biisi jää pyöriin päähän... Ja Aneten ja poikakuoron vuorottelulaulu on aivan loistava ja Marcon 5 min kohdalla oleva revittely sai kylmänväreet.
The crow, the owl and the dove - Tähän rakastuin jo Aku Ankan ennakkokuuntelussa. Akustinen kitara vie vaan aina mun sydämen. Ja edelleen se Marcon ääni.
Last ride of the day - Ensimmäisen kerran kun kuulin tämän biisin nimen, niin jostain syystä tulee aina mieleen Tarotin Rider of the last day.
Song of myself - Tämmöistä kokonaisuutta on kyllä hankala hallita yhtenä kappaleena. Osat erottaa toisistaan hyvin, tosin miksi ensimmäinen osa on erikseen, kun laulu (eli 2. osa) alkaa jo 45 sekunnin kohdalla... Mun mielestä kolme ensimmäistä osaa eivät vielä hetkauta suuntaan eikä toiseen. 3. osan lopussa olevat tauotukset ovat mielestäni hyvä tehokeino. Ja sitten tämä viimeinen osa: tekstit ja puheet ovat koskettavia, mutta ensimmäisellä kuuntelulla jäin lukemaan ja kuuntelemaan niitä tekstejä, eikä taustasta eli siitä musiikista jäänyt mitään mieleen. Pitää ehkä ottaa tämä käsittelyyn ilman puhetta. Empun kitara siinä 11 minuutista alkaen kuulostaa loistavalta. Alkuosat olisi mielenkiintoista kuulla livenä, mutta mites tämä loppu? Eikös se Tuomas itsekkin siellä lausu yhden lauseen "Careless realism costs souls"?
Imaginaerum - Oikeastaan tykkäsin tästä varsin paljon. Oli hauska kuulla tuttuja teemoja edellisistä biiseistä ja sai pienen kertauksen kokonaisuudesta. Lopputekstikamaa ja näissä lopputeksteissä istuisin paikallani ihan viimeiseen riviin ja tahtiin asti.
Levyn syvempää aukeamista ja elokuvaa odotellessa...
Edited by Annaliini, 30 November 2011 - 10:12 AM.
Posted 29 November 2011 - 09:58 PM
Niin ja kiitos linkistä! Täälläkään ei näköjään RR suostu kuulumaan, ja jostain syystä en aluksi saanut netissäkään sitä kuulumaan, mutta tuosta linkistä lähti soimaan.
Edited by Amaranth82, 29 November 2011 - 10:01 PM.
Posted 29 November 2011 - 10:08 PM
Edited by lunn, 29 November 2011 - 10:08 PM.
Posted 29 November 2011 - 10:08 PM
Ihan verrattavissa siihen että tänään katson leffan loppuratkaisun ja huomenna leffan kokonaan alusta alkaen.
Posted 29 November 2011 - 10:27 PM
Typerintä mitä voisin tehdä on kuunnella levy tänään klo 00.00 alkaen kun huomenna klo 13 jälkeen koko levy on fyysisesti kädessäni.
Ihan verrattavissa siihen että tänään katson leffan loppuratkaisun ja huomenna leffan kokonaan alusta alkaen.
Minä olen nähnyt aika monta elokuvaa tuolla periaatteella. Tosin en ihan noin nopeassa tahdissa.
ja koitat päästä huipulle ennen iltaa
sinun sanasi pitää kuin lukin seitti
kuljet haurasta kuun siltaa
Posted 29 November 2011 - 10:30 PM
oivoivoi, kylläpä jännittää niin vietävästi, täytyy sanoo että oon kyllä ylpeä itsestäni, en sortunut kuuntelemaan mitään muita sampleja tai videoteasereita kuin Storytimen kokonaisuudessaan.
Itsekin olen ylpeä siitä, että olen kuullut vain Storytimen ja The Crow, The Owl and The Doven, eli "bändin hyväksymät" maistiaiset.
Typerintä mitä voisin tehdä on kuunnella levy tänään klo 00.00 alkaen kun huomenna klo 13 jälkeen koko levy on fyysisesti kädessäni.
Itse muuten harrastan juuri tuota.
En ole ollut musiikin vuoksi näin täpinöissäni sitten Dark Passion Playn ilmestymisen.
Posted 29 November 2011 - 10:32 PM
Posted 29 November 2011 - 10:36 PM
Edellisen kerran olen näin innoissani ollut NW:n uudesta levystä CC:n aikaan. Sitä odotettiin kuin kuuta nousevaa, kun herra Hietala oli astunut remmiin. Oih, niitä aikoja.
Posted 29 November 2011 - 10:40 PM
Posted 29 November 2011 - 10:53 PM
Osaan jo odottaa miten huomenna tämän ketjun sisältö on sen avatessani kasvanut 50:llä viestillä
Luen niitä oman harkinnan mukaan ja kirjoitan sitten perään jotain omia tuntemuksiani
Ja minä osaan jo odottaa sitä, että huomenna tämä lauta jumittaa, kun kaikki käyttäjät muistavat pitkästä aikaa, että: "Hei, mullahan oli tunnukset sinne Nightwish-foorumille! Meenpä kirjoittamaan."
Itsekkin melkein kiljahdin rappukäytävässä, kun huomasin paketin olevan laatikossa. Odotin, että se ei edes tällä viikolla ehdi tänne ulkomaille. Ja siihen hypistelyyn meni myös jokin hetki ja maltoin jopa käydä luennolla ja vasta illalla syventyä itse levyn sisältöön.
Sitä tulee ihan pikkulapseksi näissä hetkissä.
Miten tuo levy on tullut jo niin monelle ennakkotilanneelle?
Itse ajattelin kyllä kuunnella sen heti kun radiosta kokonaisuudessaan tulee. En ole sampleihin sortunut, mutta kun kerran koko levyn soittavat niin ainoa miinus ainakin omalla kohdallani on se äänenlaatu. Nyt alkoi tosin vähän taas mietityttää että pitäisikö sittenkin odottaa huomiseen ja kuunnella ensimmäisen kerran sitten levyltä ihan vain fiiliksen vuoksi, mutta nyt on vähän vaikea perääntyä kun on jo niin kova hype päällä. Tällä mennään!
Ja onhan tässäkin oma tunnelmansa. Huomenna sitten kuunnellaan rauhassa läpi päivän ja analysoidaan paremmin.
Äänenlaatua juuri minäkin hieman pelkään radiossa.
Posted 29 November 2011 - 10:59 PM
Edit: EIEIEIEI älkää nyt puhuko niiden biisien väliin! D: Itken...
Edited by Snater, 29 November 2011 - 11:05 PM.
Posted 29 November 2011 - 11:00 PM
Kohta se alkaa Radio Rockilla!
Posted 29 November 2011 - 11:09 PM
Posted 29 November 2011 - 11:28 PM
Anette on aivan käsittämätön. Oioi.
Posted 30 November 2011 - 12:43 AM
Ei mitään hajua. Tuli vain ekana mieleen se patakakkosen tunnari jota monet sanoi sen yhden kohdan Last Ride of the Day:sta muistuttavan. Tai sitten se oli jokin ihan muu, tuohan ilmeisesti oli edelleen aika helposti havaittavissa. Kiinnostaisi kyllä tietää.Mikä oli se sävelmä jota ei saanut albumilla käyttää? Joka olisi jouduttu leikkaamaan albumilta pois ilman Karmilan taikatemppuja?
Posted 30 November 2011 - 01:25 AM
Oioi, vähänkö olivat ihania koko kööri, Anette on aivan hurmaava livenä
Posted 30 November 2011 - 01:45 AM
Toki välillä pitkätkin keskustelut joka biisin väliin rikkoivat ehkä hieman draaman kaarta, mutta onneksi sentään mainoksia tuli vain vähän ja erittäin maltillisesti.
Sellaiset "rivibiisit" joilta odotin kaikkein vähiten nousivatkin parhaimmistoon, kuten Ghost river ja Rest Calm (paras tänä vuonna kuulemani kertosäe). Slow, Love, Slow ei ylittänyt odotuksia, muttei toisaalta pettänytkään millään tasolla. Hyvinhän se siellä seassa rikkoo kaavaa. I Want My Tears Back oli samplen perusteella kauhea, mutta kokonaisena biisi paljastui varsinaiseksi herkuksi. Scaretale oli myös kerrassaan valloittava. Anette ansaitsee siitä täydet pisteet ja Teosto-palkinnon (keskiverto ruotsalaislaulaja my a**). Last Ride of the Day:lta uskaltaa odottaa paljon etenkin livenä. Albumiversio on varsin lennokas.
Song for myself ei ainakaan näin ekalla kuulemma iskenyt lainkaan, ja en usko kuuntelevani niitä lopun runoja kovin usein. Olihan se toisaalta söpöä kuultavaa. En tiedä tekikö alitajuntani kepposia, mutta kuultiinko siellä välillä Tapio Wilskaa ja dead boyta? En nyt siitä Wilskasta uskoisi, mutta ajatelkaa mikä tilaisuus se olisi ollut saada mukaan myös hieman old school NW:tä.
Viimeinen kappale Imaginaerum ei noussut samoihin svääreihin kuin viime levyn mahtava lopetusraita Meadows of Heaven. Muutenkin levyn loppu tuntui siltä kuin bändi olisi laskenut soittimet kädestään viimeisen varttituntisen ajaksi. En toisaalta koe, että levyn viimeiset minuutit käytettiin huonosti. Parempi näin kuin, että levy olisi ollut lyhyempi. Imaginaerum (kappale) kuitenkin kokosi levyn hyvin yhteen. Vaatinee (ja hah varmasti saa) lisää kuuntelua.
Minua ei haittaisi ollenkaan, vaikka tältä levyltä soitettaisiin kaikki kappaleet tulevalla kiertueella. Olisihan se sääli vanhoja kappaleita kohtaan, ja varmasti mielipiteeni tasaantuvat vielä kevään aikana, mutta nyt tuntuu, että NW:llä on kasassa harvinaisen tasainen tuotos vahvoja ja rohkeita kappaleita. Minulla ei siis ole kuin erittäin positiivisia tunnelmia ensimmäisen kuuntelun jälkeen. En osaa sanoa, että jotain olisi jäänyt puuttumaan.
Posted 30 November 2011 - 02:50 AM